Alla inlägg under juli 2009

Av Birgitta - 17 juli 2009 02:36

Var på Åhléns med Anton och hittade en hel del grejer till scrapbooking som var nedsatt pris på. Dessutom hittade jag, budade och vann ett gäng auktioner med scrapbookingprylar på Tradera plus att jag beställt en del scrapbookgrejer från www.dohaftigt.se


Är så sugen på att börja scrappa men väntar tills det blir lite mindre klibbigt ute för idag har det varit en sådan klibbdag:-(


Var lite läskigt när vi var på Åhléns. Anton sprang i förväg in bland gångarna och jag tänkte att han skulle nog kolla på spel så jag lunkade på efter honom och dök in bland scrapgrejerna. Så helt plötsligt så var han borta. Först blev jag lite arg för jag sa åt honom att han skulle hålla sig i närheten men sen blev jag mer och mer orolig för jag hittade inte honom så jag var beredd att gå till informationen och efterlysa honom men då kom han springandes gråtandes för han var så rädd att jag hade åkt hem utan honom. Lille gubben, jag försäkrade honom att jag aldrig nånsin skulle komma på en sådan tanke. Han hade varit inne på Hemköp (ligger i samma hus som Åhléns) och letat som en tok efter mig. Det gjorde så ont i mig att se honom gråta men han var snart sitt vanliga glada jag.


När vi gick ner mot busshållsplatsen så hörde vi jättehög musik. Det var en erotikmässa utanför Folkets Hus och där uppträdde ett gäng - vet ej vilka - och de spelade så det dånade *fniss*

Jag och Anton diggade där vi satt och väntade på bussen men stackars mig som har tinnitus - det var inte bra med så hög volym kan jag tala om.


Vi käkade pommes och köttbullar när vi kom hem. I kväll (fredag) ska vi ha lite mys med ostbågar och kanhända lite coca cola och så har jag lovat Anton att jag ska kolla på Mr Bean. Han fick sex videofilmer av mig för ett tag sedan Mr Bean (Traderafynd hi hi) och han älskar att kolla på honom. Man har ju sett flera av avsnitten åtskilliga gånger men vad gör man inte för sin älskade unge *ler*


Natti natti

Av Birgitta - 16 juli 2009 17:16

Ja, nu är man ensam hemma här med Anton. M åkte till sin bror i Laholm i morse och kommer hem på torsdag eller fredag nästa vecka. Rätt så skönt faktiskt för vi har det rätt så jobbigt nu - vill inte gå in närmare på det här men vill du som läser det här mot all förmodan veta så skriv det i en kommentar plus din mailadress så mailar jag. Lämnar självklart inte ut din mailadress.


Det får bli ett kort inlägg för jag och Anton ska ta bussen ner till stan om 40 minuter och jag ska göra iordning mig nu och Anton vill låna datorn en liten stund nu men till kvällen kommer jag tillbaks.


Tjingeling:-)

Av Birgitta - 12 juli 2009 11:27

Kika gärna på omröstningen hos mig och ge ditt svar:-)


Har varit inne en gång när jag var ungefär 15-16 år och det enda jag minns ifrån den festivalen var Pugh Rogefelt.

Av Birgitta - 12 juli 2009 10:53

Har varit bloggtorka här som Flingungen mycket riktigt påpekade:-)

Lite orsaker finns det - bl.a så krånglar min dumma laptop med uppkopplingen. Fick ringa bredbandsbolaget och be om en ny nätverkskabel för den jag hade var nästan av på två ställen plus att flärpen som gör att kabeln sitter fast i datorn var borta så det var ett glapp där. Det har varit så äckelvarmt en period så det gick inte att sitta vid datorn för fingrarna hade en förmåga att klibba fast vid tangenterna när man skrev. Sedan har den förbannade värken i kroppen plågat mig så jag har inte orkat sitta vid datorn direkt.


Vad har då hänt sedan sist jag klottrade ett inlägg här? Jo, Anton har ju fyllt hela 10 år (åren går fort ska ni veta, Ellen och Jenny - ena dagen har man ett ljuvligt doftande babyknyte i famnen och nästa dag är de 10 år:-).

Han fyllde år på midsommaraftonen så svärmor, svärfar, mamma och min ena syster var här och firade honom. Sedan hade jag kalas för honom veckan efter och då var min syrra här igen plus 7 mer eller mindre vilda busungar men det var hur kul som helst. Många paket fick han men ett av de presenter han fick som han gillade allra mest fick han en vecka innan  - första dagen på sommarlovet. Då var vi nämligen nere i stan och hämtade lilla Mimmi i djuraffären. Mimmi är ett litet marsvin och så söt. Hon är brun och mörkbrun och har en vit bläs i pannan och är 18 veckor gammal nu. Vi frågade i djuraffären vad hon var för sort och de trodde att hon var en blandning av virvel- och teddymarsvin. I början var hon lite blyg men nu "babblar" hon på för fullt så fort vi tar upp henne.

Det är första gången som jag har en gnagare - har bara haft hund och katt en gång undulater och akvariefiskar. Är nu helfrälst på marsvin så det blir det i fortsättningen:-)


Ska försöka lägga upp en bild på henne snart om jag bara får till en bra bild - har ju inte världens bästa digitalkamera.


Ska försöka få till minst ett inlägg varje dag i fortsättningen - bara datorn håller sig i skinnet. Ska få köpa en annan dator av en av mina syrror - hon ska bara tömma den först  så fort hon får tid.


Tjingeling så länge:-)

Ovido - Quiz & Flashcards