Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Torsdag kväll/natt

Av Birgitta - 8 januari 2010 00:44

Det har redan gått en vecka av det nya året - och mycket har hunnit hända i mitt liv. Separationen tar ju naturligtvis den största platsen just nu - längtar som en tok efter att M ska flytta. Känner inget hat eller så men det har varit så himla infekterat och tjafsigt här hemma den senaste tiden så för att både han, Anton och jag ska må bra som måster det som sker ske. Han var med syrran och kollade på lägenheten idag och han är nöjd med den. Nu ska det bara skrivas på köpkontrakt och banken ska ge sitt godkännande så kan han flytta in. Är så himla sugen på att ge mig upp i förrådet och hämta ner allt som finns där för att gå igenom vad som han ska ha med sig. Har dessvärre ingen direkt ork och energi till det för jag sover så himla dåligt nu för tiden - blir knappt 2 timmar sammanlagt per dygn men det beror med all säkerhet på all den stress och allt tjafs som varit här hemma.


Nu har vi i alla fall bestämt oss för att vi ska vara vänner i fortsättningen. Ingen vinner ju på att vi är osams - framförallt inte Anton. Han är redan lite orolig inför vad som komma skall men jag ska prata med hans lärare så de vet vad det handlar om ifall det kommer att märkas i skolan.


Vad har jag då gjort idag? Inte så mycket faktiskt. Spelat in den sista delen i Karate Kid-trilogin och städat och bytt i Mimmis bur.

Tänkte gå igenom vår stora skivsamling och plocka ut de skivor som är M:s.

Vi har ju en stooor samling filmer, både på VHS, DVD och inspelade från TV och jag har ju gruvat mig för hur vi skulle dela upp det så rättvist som möjligt men nu sa M tidigare i kväll att det är bättre att jag har filmerna här så kan han komma och låna de han vill se och det lät ju jättebra tycker jag. Han kommer ju att bo på gångavstånd från oss som tur är.



Mina planer för fredagen är följande:

1. Diska dagens disk

2. Sortera tvätt

3. Städa vardagsrummet och hallen

4. Ev. åka ner till stan

5. Om jag åker till stan - handla

6. Skriva ner en lista på alla jag måste kontakta (elbolag, kolla om den försäkring jag har täcker hemmet nu när M:s försäkrning förs över till hans nya lägenhet, kolla upp med Försäkringskassan om bostadsbidrag, underhåll m m)


Får se hur mycket jag orkar av detta - ska i alla fall försöka orka med det mesta.


Nä nu får det vara färdigbloggat för i natt *ler*


Natti natti

 
 
Ellen

Ellen

8 januari 2010 10:19

Skönt att det är på G...även om det känns jobbigt....ni har ju trots allt varit ihop i många många år...så det skulle ju vara konstigt om det inte kändes inombords...

Det måste väl finnas bra stunder oxå..

Men som du säger så är det bäst för alla...vi får hoppas att kanske M ser över sitt liv o kanske kan överväga vad som är viktigast i hans liv...spriten eller Anton...

Ja håller tummarna för er alla o hoppas på ett lyckligt slut... nu hur det blir...

Kramar o ha en trevlig helg..

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Skapa flashcards