Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Síngelmorsan talar:-)

Av Birgitta - 20 februari 2010 11:04

Halloj alla som läser min blogg!


Har ju varit borta ett tag nu från bloggandet. Har haft häcken full som man säger. Är sedan 6:e februari singelmorsa och trivs ypperligt med det. Har massor jag vill göra om här hemma men tar det i min egen takt varefter jag orkar. Har fortfarande julgardinerna uppe i hallen, Antons rum och mitt gamla rum men tänker byta ut dem nu i helgen. M och jag kommer konstigt nog bättre överens nu när vi inte bor tillsammans längre. Det här beslutet att separera är det bästa beslut jag tagit någonsin. Känner mig mycket lugnare nu än vad jag gjort den senaste tiden. Önskar bara att min värk kunde försvinna men börjar sakta inse att jag måste leva med den - det är bara att acceptera att jag aldrig kommer att bli helt smärtfri. Har dessutom magkatarr sedan många år tillbaka vilket gör att läkaren inte kan skriva ut starkare tabletter än Panodil/Alvedon. Visst,  det finns ju Panocod, Tiparol och liknande som är starkare (har en morfinliknande funktion) men de har jag prövat och de hjälpte bara lite och dessutom är de mycket beroendeframkallande så de vill inte min läkare ge mig.


Tycker som många säkert också gör att nu får det väl ändå vara slut med detta förbannade snöandet. Är så jävla trött på vintern nu och vill ha vår så fort som möjligt. Inte ens Anton tycker det är kul längre. Han kan ju inte ens åka pulka för det är meterdjup snö fram till pulkabacken så dit når han inte. Han har sportlov nu - börjar på måndag - och han tänker bara ta det lugnt och slappa och ha långa sköna sovmorgnar. Helt i min stil hihi.


Nä nu måste jag och Anton göra oss i ordning för att ta en fight med snörusket - vi måste nämligen bort till Netto och handla så det finns mat hemma för några dagar framåt plus att vi måste ha lite gott till i kväll närt det är deltävling nr 3. De har ju lösgodis för 39 kr kilot på Netto denna vecka och det får man ju inte missa och så måste Mimmi få lite gurka också för den är slut.


Återkommer snart igen med rapport från en snöig stad.


Adios

 
 
Ellen

Ellen

20 februari 2010 15:35

Skönt att höra ifrån dig o att allt är bra...

Det låter ju bra att ni kommer bättre överns nu synd att ni inte gjorde detta för längesen då...

När det gäller din värk o hälsa för övrigt..vem vet....kanske den blir bättre med tiden då du har ett problem mindre att oroa dig för....

Ha en trevlig kväll...o njut riktigt mycket ikväll när ni har myspys i soffan framför tv:n...

Snöiga kramar

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bryr mig

19 mars 2010 01:12

Kan ge dig svar direkt på dina tankar. Värken i kroppen är visserligen kronisk. Men det finns ett väldigt hälsosamt sätt att lindra den smärtan. Gå ner i vikt. Din kropp bär på ganska många extra kilon, vilket gör att kroppen värker extra mycket. Mer än den hade behövt att göra. Inte nog med att du får extra värk av alla onödiga kilon, det är definitivt en stor risk för hjärtinfarkt. Även om du accepterar smärtan, så tänk på din son. Tycker du att han ska få växa upp utan sin mamma? Är han värd det? Förtjänar han inte bättre? Är allt onyttigt viktigare än Anton? Allt chips, allt godis och all läsk. Är inte Anton värd mer? Fundera en stund på det. Tror du hittar svaret ganska snabbt. Så som du har kämpat för att få Anton. Ska du bara kasta bort hans liv på snask?

Kom igen Gittan! Tänk efter. Vad är viktigast?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards