Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Singelmorsan talar igen:-)

Av Birgitta - 21 februari 2010 15:56

Jaha, så var då delfinal 3 avklarad och fortfarande ingen låt som sätter sig direkt i huvudet - inte i mitt i alla fall. 

En liten kort analys från mig kan jag bjuda på i alla fall  


Melodi nr 1 : Alcazar var helt ok. Tyckte inte att det var en typisk låt som de sjunger i vanliga fall vilket jag ju först trodde att det skulle vara.


Melodi nr 2: Johannes låt var lite för vanlig tyckte jag.


Melodi nr 3: Elins låt var fläckvis riktigt bra - gillade de första tonerna.


Melodi nr 4: Erik har en jättefin röst och det lät som en typisk Ted Gärdestad-låt. Inte så konstigt eftersom det ju var Kenneth G som skrivit den. En fin låt dock. Gillade Ted på det glada 70-talet:-)


Melodi nr 5: Tja, vad ska man säga - inget personligt mot Getty men denna låt var så felplacerad som den kunde bli. Hur fan kunde den hamna på 6:e plats före både Elin och Johannes??? Kanske dags att byta ut Mr Melodifestival - Christer Björkman och låta andra som har näsa för vad som är bra ta över istället.


Melodi nr 6: Klämkäckt och Alexander Rybackvarning på detta bidrag. För den skull inte alls dålig men direkt till Globen? Nja, sorry syrran men håller nog inte med dig i det fallet.


Melodi nr 7: Darin har en jättebra röst och den här låten kan nog gå långt - kan nog hamna bland de tre bästa - ja kanske rentav stå som segrare i Globen. Vad jag tyckte då om låten? Jo den var bra.


Melodi nr 8: Den satt som ett smäck, åtminstone hos mig. Lite Evanescense (osäker på stavningen), mystisk, sorgsen och de kunde ju sjunga. Skittufft med tjejband som vågar sig på den annars så mansdominerande genren som de här tjejerna spelar i. Heja heja Crucified Barbara - hoppas ni tar er till Globen och rör om rejält bland de andra bidragen 


Kom nu ihåg att detta är mina högst persónliga åsikter. Jag respekterar allas åsikter - man kan ju inte alltid tycka lika.


Nä nu ska Anton låna datorn och jag ska sätta igång med att laga mat till oss.


Kanske slänger jag in ett inlägg senare i kväll eller så hörs vi morgon.


Hakuna Matata:-)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards