Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Ett morgoninlägg

Av Birgitta - 23 februari 2010 09:41

Snö, snö, snö så långt ögat når och mer blir det. Har kommit 2 dm i natt och ska fortsätta snöa idag med. Ser ut som om våren får det väldigt jobbigt att ta över. Vi kom iväg igår men fick först vänta på bussen här hemma för den var 20 minuter försenad. Sedan när vi lämnat låneböckerna och tagit ut pengar så skulle vi med nästa buss tillbaka. Den skulle gå 14.25 från stan men den kom inte förräns 14.55 Det är så dåligt plogat i stan så på vissa gator kan man inte mötas utan den ene för backa till ett gathörn. Jag är glad att jag inte har någon bil nu. skulle inte våga köra när det är så här mycket snö och urusel sikt. Snöröjarna har lagt upp berg med snö i många gatukorsningar så sikten är lika med noll. Bara en tidsfråga innan det smäller.


Vad ska jag då hitta på idag? Jo, jag ska fortsätta med mitt projekt kalk bort från toaletterna. Säger bara "Cillit-Bang" - smutsen är väck!!! Sååå effektiv mot kalkfläckar i toan. Anton sa att jag skulle köpa den för han hade sett reklamen och ta mig tusan - det funkar ju!!! Är annars rätt skeptisk mot all reklam.


Ska också byta ut julgardinerna i Antons rum, mitt gamla rum och i hallen, flytta in några hurtsar i mitt nya sovrum, sortera faktatidningar, koppla in en dator åt Anton, se om jag kan trotsa snöovädret och gå bort till tvättstugan och boka en tid och så kanske jag börjar bära ner kartonger från förrådet om jag orkar.


Men först ska jag läsa morgontidningen och käka frukost med Anton som håller på att vakna nu och så ska jag se på Glamour klockan 11. Missade det i går kväll så det är tur det går i repris dagen efter. Vet att många tycker att det är ett skitprogram men jag tillhör skaran av Glamourfans och det skäms jag inte för:-)


På återseende:-)

 
 
Ingen bild

Syster

11 mars 2010 23:19

Har julgardinerna kommit ner än? Annars är det ju snart jul igen så dom kan ju hänga kvar, haha. Tänkte komma bort nån dag och se hur ni har det.

 
Ellen

Ellen

16 mars 2010 12:03

Hoppas att allt är bra med er....

Saknar dina inlägg...:-)

Kram o ha en bra dag

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ellen

Ellen

16 mars 2010 12:05

Vet inte om mitt inlägg kom med eller inte så ja skriver ett nytt...

Ja hoppas att det är bar med er...du har inte skrivit på länge...saknar dina inlägg...

Kram o ha en bra dag

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Uffe

Uffe

20 mars 2010 17:38

Men nu töar det bort snön, det är äntligen vår!
Hälsningar
Uffe.

http://www.freewebs.com/uffeballaballa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards