Alla inlägg under april 2010

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det blivit 4 veckors gips men nu slapp jag det för frakturen var läkt men handleden gör lika ont fortfarande och jag kan inte böja den eller bära något eller skjuta ifrån med den handen men jag har fått en remiss av ortopeden till en arbetsterapeut så jag ska dit på onsdag så får jag se vad hon kan göra för att hjälpa mig. Kan inte skriva så mycket mer nu för handen värker men jag återkommer med mera nytt senare.

Ha det skönt i vårsolen alla bloggare.

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskvanor så undrar jag var du fått det fått det ifrån - har mig veterligen inte skrivit något om dessa vanor här eller diskuterat dem med er så var ni har fått dessa påstående ifrån kan man ju undra (har dock mina aningar). Jag HAR varit beroende av läsk men det var för över ett år sedan och jag har inte druckit så mycket som det låter i ditt inlägg. Ej heller har jag för vana att vräka i mig chips och godis. Käkar lite godis på lördagarna ihop med min son nu mera.

Ta gärna reda på fakta innan du skriver inlägg. Du är välkommen att kontakta mig direkt istället för att lyssna på andra.

Självklart är Anton det viktigaste jag har och jag tänker leva så länge jag bara kan och jag kämpar med min viktnedgång och jag tycker faktiskt att det är mitt problem och att var och en ska sköta sitt!

Nog om det!


Snön är så gott som borta nu - fattar inte vart den har tagit vägen, så mycket som det var för bara några veckor sedan så trodde man ju att den skulle ligga kvar tills midsommar minst. Härligt med våren tycker jag. Anton har påsklov nu och längtar till sommarlovet:-)


Jag missade ett trappsteg för fyra veckor sedan och landade på vänster hand och trodde först att jag hade stukat handleden. Gick inte till läkaren för hade ingen lust att sitta på akuten en hel dag bara för att få handen omlindad utan jag lindade om den själv med ett stödbandage och trodde att det skulle bli bättre av sig själv men idag är det fortfarande inte bra så jag börjar misstänka att det är en spricka så jag ska ta och ringa distriksläkaren på tisdag för att få en remiss till röntgen. Vill som sagt var inte åka till akuten idag eller i morgon för jag har inte tålamod att sitta där och glo för de prioriterar - av förklarliga skäl - inte en värkande handled. Kan inte böja handleden eller lyfta något som är för tugnt utan att det gör ont men brutet kan det ju inte vara för då skulle jag inte kunna röra fingrarna och det skulle dessutom vara svullet och det har det inte varit förutom kanske lite samma dag det hände. Vet att jag borde sökt tidigare men är så envis av mig och går inte till läkare i onödan. Har nog det efter pappa och farmor som var likadana.


Bye bye och trevlig fortsättning på påsken:-) 

Ovido - Quiz & Flashcards