Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Ett inlägg från mig

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är en förkylning på gång. Anton var hemma hela förra veckan för han var så genomförkyld så det vore ju konstigt om inte jag också åkte på det. Valborg har varit och nu är vi inne i maj. Satt just och kollade på högen med kartonger med julpynt som fortfarande står kvar i hallen. Skulle ju egentligen ha burit upp dem på förrådet men så kom det här med handen ivägen och för att få plats med alla julkartongerna så måste jag bära ner allt som finns på förrådet  först. Finns ju en hel del som är M:s också som måste bort därifrån men allt det får bli när jag kan lyfta utan smärta.


Min förkärlek för skräckfilm har jag tillgodosett med råge de senaste dagarna. Först såg /spelade jag in "Drag me to hell" och herrejävlar säger jag bara! Jag tillhör den kategorin människor som är sjukt lättskrämda och jag hoppar alltid upp i taket och vänder när det blir sådana där pang bom scener när något eller någon helt plötsligt utan förvarning dyker upp i TV-rutan. Det fanns gott om sådana scener i den filmen ska jag tíllägga:-) Vet inte hur många gånger jag ropade på mamma (varför ropar man alltid på mamma och aldrig på pappa???).

Nu i kväll har jag sett/spelat in "Amusement" och den filmen spädde på min obehagskänsla för otäcka clowner. Den som sett Stephen King's "Det" vet nog vad jag talar om . Man kan ju få fobi för mindre. Nu tänker nog en och annan att varför glor hon på skräckfilmer när hon är så himla lättskrämd? Ja, det kan man ju undra - jag vet faktiskt inte varför jag gör det. Man har väl ett sjukligt begär att få bli skrämd då och då:-)


Fick till min stora glädje se att kanal 9 kommer att sända hela "Twin Peaks" i sommar! En av världens absolut bästa TV-serier som någonsin visats om jag får säga min åsikt. Ska definitivt ladda videon för att spela in den men fan vet om jag vågar titta på den. Var livrädd för karaktären "Bob" och "Leo" var rätt obehaglig när han blev förlamad. Jag får väl sitta med en kudde framför ansiktet när det blir läskigt hi hi.


Nä, nu får det vara slutsvamlat för min del men jag ska ta och skärpa mig och blogga lite oftare  - åtminstone ett inlägg om dagen ska jag väl kunna få till.


Ciao

 
 
Ingen bild

Catharina

24 juni 2010 22:59

Mmm, 4 maj och du säger att du ska blogga oftare? hahaah, du är inte så värst flitig må jag säga. Hur går det med julpyntet då? Ha kvar det nere du det är ju "bara" 6 månader kvar till jul idag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Av Birgitta - 23 februari 2010 09:41

Snö, snö, snö så långt ögat når och mer blir det. Har kommit 2 dm i natt och ska fortsätta snöa idag med. Ser ut som om våren får det väldigt jobbigt att ta över. Vi kom iväg igår men fick först vänta på bussen här hemma för den var 20 minuter försen...

Skapa flashcards