Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Singelmorsan här:-)

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eftersom jag lovat Anton det och så ska jag plocka i ordning lite för sjukgymnasten kommer hem till mig i morgon. Till middag blir det nog klyftpotatis med lök och morötter och kycklingfilé (Anton får spaghetti och kycklingfilé).

Anton och jag kollade på Fångarna på fortet och jag gillar inte Ankan och tycker att Babsan är överreklamerad men jag gillar Plexus så jag höll på Ankans lag i alla fall. De var duktiga!

Har ett projekt som jag måste bli klar med tills jag fyller år på torsdag och det är mammas jullöpare som jag måste brodera klart. Åtog mig att göra den klar åt henne  eftersom hon tyckte att mönstret var för smått. Den skulle jag ha haft klar för 2 eller 3 år sedan (minns inte riktigt när det var) men har inte orkat ta tag i den. Den är absolut inte ett dugg svårsydd men jag har hela tiden tänkt att det ju är långt kvar till jul. Har flera julbroderier som jag vill sy till mig själv men känner att jag inte kan börja med dem förrän mammas löpare är klar.

Mamma och syrran (Flingungen) kommer hit på torsdag och då tänkte jag chocka mamma med att ha den klar:-)

Vet ej om jag ska ha tårta eller bara "vanlig" fika. Anton vill att jag ska göra tårta så det blir väl det.

 

Nä, nu måste jag ta tag i buren:-)

 

Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Av Birgitta - 23 februari 2010 09:41

Snö, snö, snö så långt ögat når och mer blir det. Har kommit 2 dm i natt och ska fortsätta snöa idag med. Ser ut som om våren får det väldigt jobbigt att ta över. Vi kom iväg igår men fick först vänta på bussen här hemma för den var 20 minuter försen...

Ovido - Quiz & Flashcards