Direktlänk till inlägg 30 november -0001

Hari inte orkat...

...skriva något inlägg på ett tag för jag har haft så ont i huvudet:-(


Har inte hänt så mycket mer än att jag var hos min viktcoach i går tisdag. Kul för jag hade gått ner 4 kg sedan jag var i oktober hos henne. Det går ju åt rätt håll nu sa hon. Ska bara komma igång med promenader också. Hindras ju tyvärr av den förbannade onda svank jag har men ska få komma till en sjukgymnast nästa vecka för att få hjälp med min hållning så jag håller tummarna för att hon ska kunna hjälpa mig. Det är tal om bassängträning och jag vill ju verkligen det men eftersom jag har så torr hud som kliar bara jag ställer mig i duschen (innan jag ens börjat använda duschkräm) så känns det som näst intill omöjligt att vara i en bassäng som dessutom innehåller en massa klor - inte bra för torr hud kan jag tänka mig. M lagade potatis- och kasslerlåda tidigare i kväll och det var supergott men jag tar bara en portion. Förr kunde jag ta om både två och tre gånger men inte nu längre.Där är jag stenhård. Frossar i frukt och grönsaker. Tyvärr sa viktcoachen att jag bara får äta tre frukter per dygn. Jag som tokälskar apelsiner men det är mycket fruktsocker i dem men det måste väl ändå vara betycligt bättre att käka apelsiner när sötsuget tränger på än att kila bort till Netto och köpa lösgodis?


Jag har fortfarande kvar allt julpynt - har så himla svårt att plocka ner det för det blir så himla mörkt och trist. Älskar när det glittrar och glimrar från allt pynt i granen mm. De sjunger ju att "julen varar än till påska":-) Då kan man väl ha allt uppe tills dess då.


Ska snart försöka få någon timmas sömn men det lär väl inte bli så för jag är för stressad för att kunna koppla av.

Har ju så himla lätt för att stressa upp mig och är livrädd för att somna och råka försova mig eftersom det är jag som ser till att Anton kommer iväg till skolan varje dag. M börjar jobba klockan 7 och hinner hann så väcker han Anton innan han åker. Det har hittills hänt 2 gånger att jag somnat om och vaknat med ett ryck cirka 5-10 minuter innan skoltaxin kommer för att hämta Anton (det vet M inte om och han skulle bli skitsur på mig och pika mig jämt för det). De gångerna har Anton också sovit så jag har bara rusat in till honom och tjoat att han måste vakna för klockan är tokmycket. Han har fått hoppa över frukosten de gångerna men i gengäld har jag skickat med extra mackor åt honom - han får käka frukost i skolan.


Anton har Aspergers syndrom och går i en aspergerklass med få elever och mycket personal som är specialutbildade. Det funkar jättebra och han är ett riktigt ljushuvud i skolan säger personalen. Gissa vem som är superstolt!!!


Nä nu får det vara slut på svamlandet för nu börjar jag bli lite pömsig. Kommer in och kommenterar dina inlägg i morgon Flingungen:-)


Adios amigos:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards