Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Mitt i natten

Av Birgitta - 6 januari 2010 04:07

Sitter här och ruggar som en gammal ugglar, kan inte sova. Är glad för som det ser ut nu så flyttar M om några veckor. Får han bara ett banklån beviljat så köper han en av mina systerdöttrars lägenhet. Jag håller alla tummar och tår för att det blir så för som det är nu kan vi inte leva. Det är en mycket irriterad och spänd stämning här hemma och det är inte bra för Anton och inte för mig heller för den delen. Har idag börjat göra en listförteckning i Excel på datorn över vad som tillhör vem för att det ska bli så rättvist som möjligt vid delningen av det vi har. Det är ju trots allt 20 år som ska delas upp. Vad det gäller Anton så kommer han att bo hos mig och som det verkar nu så ska han få hälsa på sin pappa när han vill men det förutsätter ju att M är nykter - det är ett krav från Soc och från mig med. M kommer att bo på samma bostadsområde som vi gör nu så det tar cirka 5-10 minuter att gå dit.

 

Allt hänger ju på hur villig Anton är att gå dit - jag kommer inte tvinga honom utan det får han bestämma själv. Det är inte så att jag tänker utesluta hans pappa ur hans liv men jag tror inte på att man ska tvinga ett barn till umgänge om det inte vill det. Anton blir ju 11 år i sommar (jösses vad tiden går fort) och är ju så gammal att han får bestämma mer hur han vill ha det.

 

Vad fort julen tog slut - som man har väntat och längtat efter den. Har dock inga som helst planer på att plocka ner alla mina älskade tomtar och annat pynt ännu på ett tag - granen är av plast så den barrar tack och lov inte. Julen lär nog hänga kvar här till slutet av månaden i alla fall.

 

Har jag bara orken så ska jag ta mig upp på förrådet och plocka ner allt som finns där - mest kartonger tack och lov - och gå igenom allt för att se vad som är M:s. En viss orange kartong lär nog dyka upp då Flingungen he he. Då får du pallra dig hit och hämta den *ler*

 

Nä, nog med svammel nu - ska in på Tradera och glo lite innan ögonlocken tar siesta:-)

 

Adios amigos!!!

 
 
Ingen bild

Okänd

8 januari 2010 00:52

Barn får bestämma om dom vill träffa den andra föräldern när dom är 12. Tills dess är det föräldrarna som bestämmer. Har ni delad vårdnad, så har M stor rätt att träffa Anton lika mycket som du. Förutsatt att han är nykter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards