Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Birgitta - 2 januari 2010 21:38

Är så trött på allting - sambon var ju nykter nyårsafton och igår men idag tog han igen det med råge. Längtar så tills alla helger är över så separationen kommer igång. Det måste bara finnas en lägenhet åt honom så han kan flytta någon gång. Både jag och Anton längtar dit nu. Har aldrig varit så säker förut på att jag ska separera från honom som jag är nu. Är ju precis som du Ellen skrev - att man tror att man inte kan klara sig - att man inte duger för det är fel. Säger bara en sak: Lyssna på Gloria Gaynors sång "I will survive"!!!


Återkommer i morgon eller senare i natt.


See you

Av Birgitta - 2 januari 2010 02:41

Fick ju se att jag visst skrev om digitalvideokameran i två inlägg efter varandra men får väl skylla på att jag blev så toklycklig över den *fniss*  

Av Birgitta - 2 januari 2010 01:58

...och förhoppningsvis ett bättre och lyckligare år för både mig och Anton.


Nyårsafton var sambon spiknykter men det förändrar inget för min del - alltför många löften har getts om jag och Anton sak få en helnykter pappa/sambo men löften är till för att brytas enligt vissa.


Nåja, det kan bara bli bättre nu - man måste ju se positivt på livet med.


Jag har inte avgett några nyårslöften förutom ett - jag ska försöka blogga varje dag - kan ju inte vara kul annars att kika in här och det tar en månad mellan varje inlägg:-)


Nu till något riktigt roligt: Jag har blivit ägare till en digitalvideokamera!!!! Ja, nu har jag ju inte gått och blivit miljonär i fall ni trodde det utan det är min snälla syrra Flingungen som jag har bytt till mig den av. Jag fick en magträningsmaskin av sambon i present när fyllde år men den är jag lite för tung för och den skulle bara stå här och samla damm och Flingungen har kastat lystna blickar på den ett tag nu och så slog hon till och föreslog ett byte - maskinen mot kameran. Vem kan säga nej till det??? Inte jag i alla fall he he. Så nu ska här filmas både dag och natt. Tack så mycket syrran - du vet var jag bor - maskinen står i hallen och väntar på dig:-)


Goa goa Ellen: Tack för din underbara kommentar - självklart blir jag inte arg det minsta - tvärtom, blir så glad att du bryr dig om oss.


För er som ev. undrar:  jag lyckades till slut få filmen "Glöm inte kamelerna" inspelad:-D


Adios amigos

Ovido - Quiz & Flashcards