Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Nu är jag tillbaks:-)

Av Birgitta - 12 juli 2009 10:53

Har varit bloggtorka här som Flingungen mycket riktigt påpekade:-)

Lite orsaker finns det - bl.a så krånglar min dumma laptop med uppkopplingen. Fick ringa bredbandsbolaget och be om en ny nätverkskabel för den jag hade var nästan av på två ställen plus att flärpen som gör att kabeln sitter fast i datorn var borta så det var ett glapp där. Det har varit så äckelvarmt en period så det gick inte att sitta vid datorn för fingrarna hade en förmåga att klibba fast vid tangenterna när man skrev. Sedan har den förbannade värken i kroppen plågat mig så jag har inte orkat sitta vid datorn direkt.


Vad har då hänt sedan sist jag klottrade ett inlägg här? Jo, Anton har ju fyllt hela 10 år (åren går fort ska ni veta, Ellen och Jenny - ena dagen har man ett ljuvligt doftande babyknyte i famnen och nästa dag är de 10 år:-).

Han fyllde år på midsommaraftonen så svärmor, svärfar, mamma och min ena syster var här och firade honom. Sedan hade jag kalas för honom veckan efter och då var min syrra här igen plus 7 mer eller mindre vilda busungar men det var hur kul som helst. Många paket fick han men ett av de presenter han fick som han gillade allra mest fick han en vecka innan  - första dagen på sommarlovet. Då var vi nämligen nere i stan och hämtade lilla Mimmi i djuraffären. Mimmi är ett litet marsvin och så söt. Hon är brun och mörkbrun och har en vit bläs i pannan och är 18 veckor gammal nu. Vi frågade i djuraffären vad hon var för sort och de trodde att hon var en blandning av virvel- och teddymarsvin. I början var hon lite blyg men nu "babblar" hon på för fullt så fort vi tar upp henne.

Det är första gången som jag har en gnagare - har bara haft hund och katt en gång undulater och akvariefiskar. Är nu helfrälst på marsvin så det blir det i fortsättningen:-)


Ska försöka lägga upp en bild på henne snart om jag bara får till en bra bild - har ju inte världens bästa digitalkamera.


Ska försöka få till minst ett inlägg varje dag i fortsättningen - bara datorn håller sig i skinnet. Ska få köpa en annan dator av en av mina syrror - hon ska bara tömma den först  så fort hon får tid.


Tjingeling så länge:-)

 
 
Jenny

Jenny

15 juli 2009 20:01

Hej Gittan:o) Jag har inte glämt dig;o) Är inne här då coh då och kollar om du skrivit nåt. Kul att du är tillbaka.

Ja, jag kan tänka mig att man vips en dag sitter och har en 10-åring, hihi.

Åååh, marsvin är ett av mina favoritdjur. Hade ett långhårigt marsvin för några år sen som hette Malte. Han var min lilla ögonsten. Marsvin kommer jag definitivt vilja ha igen. Lägg gärna upp bild på den lille:o)

Kram!

http://www.barnlangtan.se

 
Gittan

Gittan

16 juli 2009 17:15

Ha ha Jenny - min svärfar heter Malte *fniss*
Kramis!!!

http://cybermorsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Flingungen

23 juli 2009 20:10

Välkommen tillbaka! :-)

Håller med om Mimsan - gulligare gnagare har jag då aldrig skådat...

Ska slänga in lite inlägg här på bloggen så snart jag orkar. Förkyld, så ska ta en datapaus ett tag, hade jag tänkt i alla fall.

Vi höres!

/Kram från lillasyster!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards