Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Birgitta - 22 februari 2010 11:28

Fy satan vad kallt det har varit i natt. Det har visst varit 25 minusgrader tidigt i morse. Tur att man slapp gå ut. Nu är det bara 10,2 minusgrader och om cirka 2 timmar måste jag och Anton ge oss ut för att ta bussen till stan för att lämna tillbaka låneböcker som skulle varit tillbaka i onsdags. Vill inte gå ut men måste.

När jag vaknade i morse trodde jag inte mina ögon. Solen lyste för fullt och det var inte i går precis man såg den. Men så gick den i moln men nu försöker den bryta sig igenom molnen igen. Även om jag hatar snön och vill ha vår nu så måste jag säga att det är väldigt vackert när snön ligger som tjock bomull och solen gnistrar i snön.


Följer ju inte OS det minsta men såg att hockeykillarna är klara för kvartsfinal efter att ha spöat ärkefienderna Finland. Går de till semi så ska jag nog trotsa mitt anti-OS kolla. Hockey är det enda som jag tycker är intressant med OS. Hoppas damkronorna kan ta sig till medaljplats också.


Nä, nu ska jag fixa lite lunch åt Anton och mig.


Adios

Ovido - Quiz & Flashcards