Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Glad Påsk!!!

Av Birgitta - 11 april 2009 13:11

Jag har varit sååå slö med att blogga - har den senaste tiden haft huvudvärk och mer ont i kroppen än vanligt. Ska försöka ta tag i det här med sjukvården så jag kan få åtminstone lite hjälp med den här förbannade smärtan som börjar gå mig på nerverna nu. Blir så lätt irriterad och frusterad över att jag inte kan göra så mycket som jag vill. T.ex komma igång med promenader, röja upp i vår mer än överfulla förråd m.m.


Nä slut med gnäll!!

Idag är vädergudarna på sitt allra bästa humör och ger oss här i Västervik strålande solsken och 19,1 plusgrader!!! Kan det bli bättre??? Nä tänkte väl det hihi.

Om ett par timmar ska vi till M:s syster med familj plus svärmor och svärfar för att äta påskbord. De har en stor trädgård så Anton ska få ge sig ut och leta påskägg och det ser han fram emot:-)

I morgon kommer Flingungen och mamma hit på middag - lax med tillbehör serveras men för mig och Anton blir det köttbullar:-) Det ska bli kul att träffa dem i morgon - eller hur sis??? Anton ser fram mot mötet med dig - har är såååå kaxig ska du veta ha ha.

Som tur är så finns det gott om godis kvar här hemma så det räcker både till Anton och mig resten av påsken. Ja, ja, jag vet att jag borde hålla mig ifrån allt vad godis heter men när det är påsk så tillåter jag mig att frossa. Det kommer ju en vardag sedan och då ska jag på allvar ta itu med mina extrakilon har jag tänkt. Funderar starkt på att köpa en kartong Nutrilett eller Naturdiet på fredag nästa vecka när jag får pengar. Har ju kört med Nutrilett flera gånger tidigare och då rasat ner i i vikt men gått upp det mesta så fort jag börjat äta igen. Jag ska nog ta och varva Nutriletten med frukt och grönt istället så det blir en kombination av fasta och mat. Om det finns någon som har prövat detta och det har funkat så tipsa mig gärna om hur det har funkat. Alla tips mottas med stor tacksamhet:-)


Nä, nu är det slutgalet för denna gången men jag ska nog ta och blogga när vi kommer hem framåt kvällen.


Återigen - en riktigt Glad Påsk på er allihop alla bloggare

 
 
Ingen bild

Flingungen

11 april 2009 23:09

Go for it, girl! Ta fram all envishet vi ärvt från framför allt våran högt aktade faders sida... JAG vet att du kommer fixa det! Jag menar, du bara la ju av med stinkpinnarna efter många års "brukande" och DET har ju gått mer än bra! :-)

Och vad gäller rensning av dina förråd så kan jag ju alltid kvista förbi och hjälpa dig... Fast med den samlarmani du lider av är väl risken att allt åker in igen när du gått igenom allt... *he he*

Ses i morgon - ser fram emot både sällskapet och middagen! Och ska som sagt ta ett snack med systersonen också - han har liksom samlat ihop till det nu... *he he*

/Kram lil' sis!

 
Ellen

Ellen

12 april 2009 15:37

Glad fortsättning eller vad man nu säger :-)

Det verkar som du har haft en bra påsk...det har i alla fall ja haft....men snart är även denna påsk ett minne blott...

Ja det är verkligen inte kul med huvudvärk eller värk nån annanstas för den delen heller...

Hade nästan huvudvärk varje dag nu när vi var på semester o det var jobbigt för man vill ju vara med o känna sig glad o pigg...

Men när det pulserar innanför pannbenet så är det inte så lätt att vara på topp...varken
i humöret eller i kroppen....

Håller med dig om att påsken är allt en vräkar-helg framför allt när det gäller godis...för visst så måste vi äta mer godis på påsk än jul??

För på jul är det ju mer chokladaskar men på påsken är det mer smågodis i alla storlekar o färger...

O man ger ju bort en massa påskägg men man ger ju inte bort en massa chokladaskar till höger o vänster..

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards