Direktlänk till inlägg 11 april 2009

En liten lista då:-)

Av Birgitta - 11 april 2009 23:56

1. Hur mycket pengar har du på din mobil? Har inte så där värst koll på det men skulle gissa på runt 40 kronor för tillfället

2. Har du fått en kyss den närmsta veckan? Nä, däremot ett flertal pussar från Anton

3. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Anton bl a

4. Hur lång är du? 1,69

5. Vilken är den senaste filmen du sett? Tror det var "Farlig förbindelse" med Glenn Close och Michael Douglas - den är helt enkelt superbra. Har sett den ett antal gånger nu

6. Hur löd ditt senaste sms och vem var det ifrån? Glad Påsk men jag har ingen aning om vem det kom ifrån?!?!?!

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Har ju inte varit så insatt i detta med SMS tidigare så det blir väl att jag ringer mer men det är ju smidigt att skicka ett SMS om man inte orkar snacka hehe

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Mamma är änka sedan 26 augusti 2004 då pappa dog. De var gifta hela tiden

9. När såg du senast din mamma? Kommer inte ihåg på rak arm men det är väl ett antal veckor sedan misstänker jag

10. Icke godkänt i något ämne? Inte i grundskolan men däremot på gymnasiet när jag gick där efter nian. Gick Distribution och Kontor som då var på 2 år men efter första året så skolkade jag nästan hela höstterminen andra året för jag var så vansinnigt skoltrött så då fick jag icke godkänt i ett gäng ämnen

11. Mvg i något? Jajamensan - i tyska i åttan. Jag hade inte tyska i sjuan men det hade min bästis så jag blev så avundsjuk på henne så när jag började åttan så läste jag in hela sjuans tyska parallellt med åttans så jag kunde hoppa på kursen. Jag var mäkta stolt då jag klarade mvg efter det året!!!

12. När vaknade du idag? Klockan var ungefär halvsju och jag vaknade med en sjuhelvetes värk i ryggen:-(

13. Vilken är din favoritplats? Där Anton är

14. Vilken plats föredrar du minst? Ett rum bebott med en massa ackliga spindlar - har en ENORM spindelfobi

15. Vart tror du att du befinner dig om tio år? Vet ej men förhoppningsvis några storlekar mindre i alla fall

16. Hur stor är din säng? Äger ingen säng

17. Vad sover du i? Oftast i soffan men det händer att jag ligger på två madrasser på golvet men då får jag djävulskt ont i ryggen

18. Hur många kuddar har du i sängen? 3 stycken

19. Var har du bott/bor? I Västervik och i Hallingeberg som ligger c:a 4 mil nordost om Västervik

20. Tycker du om kinamat? Det går ner men har lite svårt för friterade bananer. LIte väl sötsliskigt i mitt tycke

21. Tycker du om kaffe? Nix och tål det inte heller

22. Vad dricker du helst till frukost? Blir mest kallt vatten men kan tänka mig iskall oboy också

23. Kan du spela poker? Nja, kan väl lite men är osäker på poängberäkningen mm

24. Känner du någon med samma födelsedatum som dig? Ja, min kusins dotter är född samma datum som jag fast fem år senaqre

25. Vill du ha barn? Har redan begåvats med ett underverk som heter Anton

26. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite tyska och några enstaka meningar på franska, finska och grekiska-) Har tänkt ta upp mina studier i franska, tyska, italienska och spanska som jag har köpt genom Statens skolan för Vuxna i Norrköping där jag läst på distans tidigare

27. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag halkade omkull utanför vårat hyreshus för några år sedan. Jag tog mig upp i stående ställning men sedan var det tvärstopp. Jag kunde inte ta ens ett myrsteg med ena benet så en granne kom ut och förbarmade sig över mig och ringde ambulans så jag fick tillbirnga en hel dag på akuten. Som tur var så var det inget brutet men en rejäl smäll fick jag över knät så det bler kryckor ett par veckor

28. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet 

29. Vad spenderar du pengar på? Mat, räkningar, fynd på Tradera, Keno med mamma, kläder och skor till Anton när det behövs och säkert mer som jag inte kommer på just nu

30. Äger du dyrbara smycken? Har en söt guldkedja jag fick av mina syskon när jag fyllde 40 annars har jag en hel del halsband och örhången och några armband - en del Traderafynd och en del som jag köpt på det glada 80-talet

31. Kan du rulla med tungan? Om det gäller att forma tungan till ett rör så kan ajg det - vad nu det ska vara bra för:-)

32. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Kjolen jag har på mig just nu har inslag med röda blommor

33. Kan du byta olja på bilen? Vet ärligt talat inte ens var oljestickan sitter på en bil så den saken överlåter jag till de som kan

34. Vilken var den senaste boken du läste? För egen del så var det "Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen och den handlar om Nancy Spungen som var tillsammans med Sid Vicious i Sex Pistols. Den har jag läst många gånger och den är så himla bra så den kommer jag att läsa fler gånger. Jag läste ett gäng Luddeböcker för Anton i går - Ludde, den roliga tokiga kaninen alltså som är en stor favvis både hos mig och Anton - trots att den egentligen är för små barn. Har gillat den kaninen ända sedan jag jobbade på dagis:-)

35. Dansar du i bilen? Skulle nog se jävligt konstigt ut i sådana fall he he

36. När var du i kyrkan senast? Den sjunde juli 2007 då en av mina syrror gifte sig

37. Hur många hål har du i öronen? Förutom de två jag har till att höra med så har jag ett i varje öra att hänga örhängena i:-)

38. Har du någon piercing? Nej för djävulen:-)

39. Har du någon tatuering? Nej för djävulen igen:-)

40. Har du provat droger typ amfetamin, lsd ex? Har tagit typ 2 bloss på en haschcigarett när jag var i de senare tonåren men det gav ingenting som tur var

41. Röka eller snusa? Har varit storrökare en gång i tiden. Började när jag var 11 och bestämde mig för att sluta tvärt när jag var 32 år 3 månader och 9 dagar - den 10 januari 1994 för att lägga av och har sedan dess inte varit i närheten av att röka. Snusa är så himla äckligt - jag och en kompis snodde lite snus för farsan en gång och provade men fy faan vad vi spottade och svor efteråt hi hi

42. Har du några syskon? Jajamensan. fem systrar och en bror och alla är de yngre än mig. Flingungen tillhör en av dem;-)

Ja, det var det hela för den här gången och det blir det sista (eller det första) inlägget för idag beroende på hur man ser det:-)

Natti natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards