Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Onsdag kväll

Av Birgitta - 15 april 2009 23:31

Så har då ännu en dag gått på Antons påsklov och dagen har varit en "ont-i-huvudet-dag".

Anton har varit iväg med BU-teamet och käkat på Corner och sedan var de iväg och sparkade lite fotboll så han var nöjd. Ännu gladare blev han då han kom hem och mötte sin tjejbästis L som har varit bortrest några dagar:-)


Ska bli spännande att kolla postfacket i morgon och på fredag. Väntar nämligen hem några vinster från Tradera och den här gången är det massa vykort som jag har fyndat. Är ju som jag skrivit tidigare en STOR samlare av vykort - framförallt från Sverige och utlandet men även julkort och andra vykort är av intresse. Kan ju vara kul att få lite rolig post också och inte bara räkningar och reklam. Jag ju så klart inte räkningar varje dag även om det känns så ibland:-)


I morgon ska jag ta tag i damning av bokhyllorna - har nästan bara svarta bokhyllor och dammet syns ju som bekant väldigt tydligt där. Ska även försöka ta tag i mammas jullöpare som jag lovat att jag ska sy färdigt åt henne. Känns lite konstigt att sy tomtar i april men tar jag inte tag i det nu så blir det jul  innan man hinner blinka:-)


Har en himla massa broderier som ligger och väntar på att bli sydda - så gott som alla är korsstygnsbroderier - syr helst det och behärskar det bäst.

Jag kan sy långstygn också men frisöm har jag inte lärt mig än.


På fredag ska jag och Anton ner till stan och lämna tillbaka böcker på bibblan - skulle egentligen ha gjort det idag för idag var sista dagen men eftersom det är barnböcker så slipper man ju böter. Får ju pengar på fredag med så det blir nog att handla men först ska Anton och jag till min mamma och hälsa på. Jag ska låna fjärde - och sista säsongen av "Svenska hjärtan", en serie som jag såg när det gick på TV. Kommer aldrig att glömma Torsten som i fyllan och villan körde sin gräsklippare mitt i vintern. Gillar den serien fast jag skulle aldrig köpa den - det är tur att mamma också gillar den för kan man ju låna den av henne:-)

Har lite svårt att förstå att man lägger ner ganska mycket pengar på att köpa serier på  DVD men skulle faktiskt kunna göra ett undantag och det skulle i så fall vara "Twin Peaks-serien" för den serien älskar jag (fast jag tycker den är så läskig med han Bob som dyker upp titt som tätt. Det är en otroligt suggestiv och spännande serie som är värd att se om. Ett litet tips inför min stora dag nästa år Flingungen: Önskar mig hela den serien i present:-)


Nä nu ska jag ta och kolla in vad TV:n har att erbjuda.


Natti natti:-)

 
 
Ingen bild

Flingungen

16 april 2009 13:06

Har redan funderingar på present, men kan ju föra din önskan vidare till övrig släkt... Det ordnar sig nog!

Håller med, Torstens "mattklippning" på fyllanär en klassiker man minns... Fast har hittills inte sett ett avsnitt, sedan de gick på TV för några år sedan. Får låna av mams nån dag och kolla. Fast är mest intresserad av de första säsongerna!

Synes i morgon då!

/Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards