Alla inlägg den 4 november 2009

Av Birgitta - 4 november 2009 13:11

Fan fan fan - det snöar ute - gillar INTE när det snöar förutom vid jul då. Är väl inte snön i sig själv som jag ogillar utan det är halkan den för med sig som jag avskyr. Men det lär väl mest bli blask av detta - lär väl knappast lägga sig så pulkan får bli kvar uppe på förrådet ett tag till.


Tänkte lägga upp några bilder på Mimmi - vårt marsvin (eller Antons om jag ska vara riktigt noga).


    

Inte så jätteskarpa för jag tog dem med mobilkameran. Det understa är när hon var cirka 3-4 månader och det översta är taget för några månader sedan.


Ciao igen

Av Birgitta - 4 november 2009 12:36

Sitter och huttrar - det är så kallt inne men det kan nog bero på att vi har soffan framför elementet inne i vardagsrummet där jag sitter just nu. Är så himla sugen på att möblera om överallt men det måste ju till ork till det och det har jag inte så mycket av just nu. Ska dock försöka städa lite i eftermiddag efter att jag kollat på dagens avsnitt av Glamour.


Vad händer annars i mitt liv? Ja, jag får ju fortfarande gå och lägga om mitt ben - nu med zinksalvestrumpa 2 gånger i veckan och den strumpan gör susen  för innan kliade det så jag trodde jag skulle bli vansinnig men med den här strumpan plus stark kortisonsalva under så hålls klådan i schack. Igår kom en av mina syrror med sambo hit med en nedmonterad säng med hyllplan och förvaring undertill till Anton. Han behöver verkligen en ny säng eftersom den han har nu är för liten för de madrasser som ligger i den. Vi fick sängen av syrran - hon är så snällGlad


Nästa vecka - på tisdag blir jag "gräsänka" ända fram tills den 3 december för M ska åka till Gran Canaria på en tre veckor lång behandlingsresa för sin psoriasis.  Det blir bra för honom för han väldiga besvär med sin psoriasis.

Bäst av allt blir det för vårt förhållande för vi har kommit till en punkt då en separation är nära så vi behöver båda två på varsitt håll fundera på hur vi ska ha det i framtiden. Framförallt blir det bra för Anton eftersom M och jag bråkar mest hela tiden - han kan behöva lite lugn och ro nu och jag blir betydligt lugnare och gladare när M inte är hemma. Känns hårt att behöva säga det men det är så verkligheten är.


Om några veckor ska jag ge mig upp på förrådet och plocka ner alla mina älskade julkartonger och vem vet Flingungen - det kanske dyker upp en orange kartong med en råsaftscentrifugSkrattande

Längtar så efter att få börja julpynta här hemma - brukar försöka få upp det mesta (förutom granen) till första advent. Finns ingenting som är så mysigt som att få tända alla adventsljusstakarna - har sådana i vartenda fönster. I år kommer Flingungen åter hem hit för att baka pepparkakor och kanske blir det lussekatter också. Vi ska göra julgodis också men knäcken överlåter jag till mamma för hon gör en gudomligt god knäck - inget slår denGlad


Det är ju tänkt att mamma och Flingungen ska komma hit på julafton och fira den med oss - hoppas så att det blir av eller hur syrran???


När M är borta ska jag sätta fart med mammas jullöpare så jag får den klar tills första advent plus att jag har några små julbroderier som jag ska göra klart till mig själv. Jag ska också passa på att börja med scrapbookingen - har något på G åt dig Flingungen men vad säger jag så klart inte men det blir nog något scrappat he he.


Nä, nu ska jag ta och börja plocka undan lite innan Glamour börjar. Ska försöka bli lite mer aktiv här på bloggen nu.


Ciao så länge

Ovido - Quiz & Flashcards