Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Äntligen ett livstecken från mig:-)

Av Birgitta - 3 maj 2009 04:53

Har inte orkat blogga något på ett tag för jag har haft det jobbigt med värken i kroppen.


Har ju slagit vad med Flingungen om vi kan klara av att vara utan godis/snacks och läsk under hela maj och det har gått galant för min del. Trots att det var lördag i går och det fanns ostbågar hemma som hör till mina favoriter så lyckades jag behärska mig och smakade inte en enda ostbåge. När jag väl bestämt mig så blir jag så tjurigt envis så då kan ingen i hela världen få mig att bryta mitt löfte. Hade först tänkt synda med godis när det blir Eurovisionsschlagerfestival för då skulle Flingungen kommit hit men nu ska hon åka på kurs den helgen så då blir det inget syndande för min del. Ska däremot käka massa morötter och äpplen för att stilla mitt sötbehov.


Vaknade till för en stund sedan sittandes i soffan framför TV:n (som dock var avstängd). Tänkte först gå och lägga mig men kände att jag ville gå ut på nätet och kolla läget först och blogga lite samtidigt.


Kollade på Babben i går kväll. Lill-Babs var med och jag tycker att hon är bland det fräschaste som finns i den åldersgruppen. Dessutom verkar hon ju vara så genomtrevlig och go och omtänksam - inga som helst divalater där inte.


Pratade med en av mina syrror häromdagen och vi bestämde att vi ska börja träffas regelbundet så småningom och ta upp släktforskningen igen. Jag har ju hållt på med den av och till och släktforskar både på M:s pappas och mammas sida och min pappas och mammas sida. Det är en hobby som jag varmt rekommenderar för det är så otroligt spännande - rena detektivarbetet ibland. Syftet med min släktforskning var från början att få en så komplett släkthistoria som möjligt till Anton när han fyller 18 år men nu gör jag det också för min egen skull.


Har den senaste tiden utökat min vykortssamling rejält genom en massa fynd på Tradera. Många från Sverige och ännu fler från utlandet. Är inte nöjd än utan siktar in mig på att få vykort från så många platser som möjligt i Sverige - har nu vykort från samtliga 25 län.


Nä, nu börjar ögonen ramla ihop så nu ska jag ta och sussa en stund till.


Natti natti:-)

 
 
Ellen

Ellen

3 maj 2009 10:07

Skönt att höra att du är vid livet...

Ja antog att det var nåt sånt som höll dig härifrån..hoppas att det är bättre nu o att du orkar blogga...

Ha en bra dag..

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Flingungen

3 maj 2009 14:14

Ser man på, du hittade till bloggen igen... :-)

Inte heller smakat en endaste liten godisbit och känner, trots att perioden startar idag, inget som helst sötsug! Precis som du har jag en tjurskallig envishet, som inte går att rubbas i första taget, om jag väl beslutat mig för något! Och är ju bra på sätt och vis att jag drar till Sthlm helgen då ESC-finalen går av stapeln. Inte säkert jag käkat godis ändå den helgen! Hoppas bara Malena lyckas nå finalen - ska ju trots allt kvalas först...

Ha en fortsatt braig söndag!

/Kram lillasyster och hårbollarna!

 
Jenny

Jenny

5 maj 2009 23:15

Va spännande med släktforskning. Både min mamma och svärmor släktforskar, jättekul att ha faktiskt.

Natti natti

Kram!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards