Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Birgitta - 3 februari 2009 14:39

Idag kom det ytterligare ett tjockt kuvert med scrapdelar. Det var en påse med massvis med utstansade die-cuts med hjärtan blommor och fjärilar i vitt, gult, rött, grönt och blått plus 5 ark med die-cuts bokstäver i färgerna gult, rött, grönt, blått och lila!!!

Dessutom fick jag hem tidningen Scrapbooking m.m som jag har beställt en prenumeration på. Har visserligen läst någonstans på någon blogg att det inte var en så bra tidning pga det grammatiska upplägget men jag bryr mig inte om sådant - tycker bara det är kul att läsa och kolla andras alster och få inspiration tills jag själv börjar scrappa.


Ska börja gå igenom alla skåpen och garderoberna här hemma i jakt på scrapbooksaker. Lär väl hitta en hel del misstänker jag:-)


Har också funderat på att kanske göra små minitittskåp - har en kartong med blandade miniatyrfigurer som jag skulle vilja göra något av.


Har nu också börjat plocka ner allt julpynt - är klar med M:s rum (bara gardinbytet och dukpåläggning kvar där) och är nästan klar med köket, ska bara byta gardiner, dukar och hänga upp lite broderier där. Har sedan mitt rum, Antons rum, hallen, badrummet, toaletten och vardagsrummet kvar. Anton tycker att vi ska ha granen kvar som den är - färdigklädd - tills nästa jul för han tycker den är så fin. Vore ju en tanke förstås för då slipper man ju klä den då, men folk som kommer hit skulle nog kanske börja undra om vi är knäppa på något vis ha ha.


Nä, nu ska jag ta och diska lite och sedan ska jag nog ta fram strykjärnet och stryka gardinerna och dukarna som ska in i M:s rum så jag får det klart i dag.


Adios amigos!!!

Av Birgitta - 3 februari 2009 14:14

Fick två kuvert med posten - ett tunt och ett stort tjockt. I det tunna var det die-cuts med filmtema och i det stora tjocka var det 438 blandande stickers - allt ifrån Bratz till Spiderman!!! Samlar ju på mig så mycket material som jag bara kan tills jag ska börja scrappa. Är ett riktigt samlarfreak - när jag väl börjar samla på något så vill jag ha allt:-)

Detta uppskattas inte av sambon men så länge han inte snubblar över mina samlingar så håller han tyst hehe.

Ska strax gå ner och kolla posten. Väntar på mer paket från Tradera med scrapmaterial. Älskar att kika in på Tradera och är där så gott som dagligen och många fynd har det blivit - framförallt till jul och Antons födelsedagar. Jag har aldrig blivit lurad - peppar peppar. Lägger aldrig höga bud utan håller mig till småsummor.


Återkommer om en stund:-)

Ovido - Quiz & Flashcards