Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Sjukt barn

Av Birgitta - 6 februari 2009 18:03

Min lille plutt Anton har varit hemma från skolan idag. Han har legat hela dagen i soffan hos mig med feber och halsont. Han är het som en kamin men man får inte ta tempen på honom men det behövs knappt för det både syns och känns på honom att han inte är ok. Han har inte ens rört sina TV-spel idag och det är INTE likt honom. Inte konstigt egentligen att han är sjuk för 3 barn i klassen har varit sjuka och 3 av de 5 lärarna i hans klass ligger hemma med influensa plus att en av de två som är kvar har haft den så det är bara en kvar av lärarna som inte haft den än.


Nu har jag packat ner så gott som allt julpynt - har kvar att byta gardinerna i alla rum utom i M:s rum där allt är klart. Var uppe igår i förrådet för att kolla var jag ska ställa alla julkartongerna (är 8-9 banankartonger) men upptäckte till min förtvivlan att det inte finns någon plats alls:-(

Hmm, måste nog ta och röja upp där uppe - för tillfället är allting intjofsat huller om buller. Nog måste det väl finnas fler här i Sverige som har det likadant - jag kan ju inte gärna vara den enda som har det så rörigt i förrådet:-)


Annars är planerna för helgen inte så värst stora. Ska byta resten av gardinerna och packa ner det sista julpyntet, och så ska jag tvätta på söndag och får jag lite ork över så ska jag ta tag i påskbroderierna - är så sugen på att sy lite kycklingar och påskharar:-) Sen har jag ju förstås mammas jullöpare som jag borde ta tag i så den blir klar någon gång. Visserligen är det ju ett tag till jul men tiden går ju så fort - innan man vet ordet av så är det jul igen *fniss*


Ska så klart kolla första deltävlingen i Melodifestivalen i morgon - det vill man ju inte missa för allt smör i Småland:-)

Ser med förväntan fram mot BWO:s framträdande - förra året hade de ju en kanonlåt (eller hur Flingungen?). Bard gör ju himla bra musik - sedan kan man ju tycka både det ena och det andra om den mannen men jag måste erkänna att jag beundrar den mannen för han är inte det minsta rädd för att säga vad han tycker och tänker - ser fortfarande fram mot en debatt mellan honom, Bert Karlsson och dig, Flingungen he he (du vet vad jag menar little Sis:-).


Ställde mig för skojs skull på vågen i går och den visade på minus 6 hg, Konstigt eftersom jag syndat lite med lite extra godis i helgen men vågen är som jag sagt tidigare inte att lita på då batteriet är i stort behov att bytas ut.


Nä nu får det vara färdigsvamlat för stunden men jag återkommer säkert senare i kväll:-)

Tjaba!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards