Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Deltävling och sjuk

Av Birgitta - 9 februari 2009 01:29

Sitter här och har ett helt rivjärn i halsen, hosta, värk från topp till tå plus att det börjar bli snorigt även hos mig (Anton är ju det). Inget kul alls men inte mycket man kan göra åt det mer än att vänta ut det - man blir ju frisk någon gång förhoppningsvis.


Kollade in första deltävlingen i går och vet inte vad jag ska säga om det - har ju definitivt hört bättre bidrag i mina dar men en kort liten analys kan jag väl kosta på mig:-)


Låt 1: Var väl inte den sämsta jag hört men inte någon låt som fastnar direkt ( visst var det väl hon som vann den där tävlingen förra året - den som handlade om musikalartister?). Skulle knappast ha någon chans i Moskva.


Låt 2: Tyckte jag faktiskt var ganska bra - betydligt bättre än vad Aftonbladets "expert" tyckte i TV-tidningen i alla fall. Inte heller den låten fastnade dock och chanserna i Moskva? Nä.


Låt 3: Shirley har gjort bättre men den var inte helt dålig. Synd att hon inte kunde ge allt (pga röstproblem) plus att det var ännu en ballad som man dessvärre glömmer. Tycker dock inte att det var rätt att hon kom sist. Ingen chans i Moskva för den heller.


Låt 4: Är ju inget dansbandsfreak men lyssnar på en del men denna låt vet jag inte om jag skulle lyssna till - Scotts har nog fått många röster av dansbandsfans (har absolut inget emot dessa människor, jag respekterar folks musiksmak - alla kan ju inte tycka lika). Moskvachans? Nej.


Låt 5: En låt som jag inte minns en ton av - sa mig ingenting när hon sjöng héller. Inte Moskva där heller.


Låt 6: Den enda låt som jag tyckte var riktigt bra. Alcazar brukar ju göra en viss typ av musik som låter likadan hela tiden men denna stack ut tyckte jag. De är ju kända internationellt så de skulle definitivt ha en chans i Moskva.


Låt 7: Caroline är otroligt bra på att sjunga som sin idol Janis Joplin och låten hon sjöng igår var en typiskt Joplin-låt men har den en chans i Moskva? Nä nä.


Låt 8: Marie gjorde en halvbra låt och jag tycker att hon åtminstone skulle ha kommit bland de fem första men den var alldeles för vanlig för att ha en chans i Moskva.


Petra Mede gjorde väl ingen större succé - har lite svårt för hennes humor men smaken är ju som den berömda baken delad.


Detta är mina högst personliga åsikter och som sagt var så kan man ju inte tycka lika jämt och alla har rätt att ha den musiksmak som de vill.


Ser fram mot nästa vecka - ska bli spännande att höra vad Amy Diamond, Måns Zelmerlöv och Lili och Sussie har för låtar. Gillade Amys låt förra året och Cara Mia (Måns låt) var en riktig goding som håller än idag.


Nä, nu ska jag ta och avrunda för denna gången.

Natti natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards