Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Du har så rätt så Flingungen:-)

Av Birgitta - 17 februari 2009 17:23

Det ÄR alldeles riktigt som så att vår käre farfar lämnade oss för 30 år sedan - får väl skylla på tillfällig förvirring hos mig beroende på min höga ålder he he. Vad telefoniet anbelangar så verkar det vara något väldigt konstigt med denna telefon jag fick från modern senast för den kan vara fulladdad på morgonen och ett par timmar senare är den helt urladdad och död. Hmm - verkar som om det är någon förbannelse över prylar saker som kommer från mamma:-) Ska se om jag kan orka slänga mig upp på förrådet och leta efter råkostcentrifugen jag lovat dig. Ska givetvis testa den först då den kommer från mamma he he. Vill ju inte gärna ge dig något som inte funkar.


See you later

 
 
Ingen bild

Flingungen

17 februari 2009 18:31

Låter som en bra idé, att leta efter denna lilla charmiga pryl. Skulle vara så kul att äga en och testa diverse juiceblandningar... :-)

Hm, kan garantera att telefonen du fick av mams fungerade alldeles utmärkt när HON hade den, så är kanske miljöombytet som fått den att bete sig sjukt... Eller så är det helt enkelt så att du får börja köpa saker direkt från affären, istället för att ta emot begagnat! :-) Har i alla fall försök ringa både i gårkväll och några gånger idag. Var inget viktigt - var bara lite snackesalig dåk, men det ordnar sig. Har ju haft fullt upp ändå... *he he*

Nyklippta minihårbollen och även bästisten och din personliga favorithårboll hälsar så mycket... :-)

/Kram!

 
Ingen bild

Flingungen

19 februari 2009 11:38

Det var f-n, vad svårt det är att nå dig nu för tiden. Så om du läser detta, helst före halv fem i morgon eftermiddag, så fatta telefonluren och RING, så vi kan bestämma närmre vilken tid jag ska komma på lördag! Mams vill även gärna att du ringer henne, så...

Dessutom kanske det räcker med att du köper nya laddningsbara batterier till din telefon. Kolla upp detta på nätet och/eller ring någon av radioaffärna eller dylikt! Kan ju faktiskt vara så att det bara är batterierna som är helt slutkörda!

/KRAM lillasyster, som är något frustrerad över att bara behöva "tut-tut" eller någon teleröst som bräker något om att numret inte kan nås för tillfället, när hon försöker ringa...

 
Ingen bild

Flingungen

19 februari 2009 13:45

Kom på en sak nyss:

Om du t.ex går in på OnOff's hemsida eller Elgiganten och söker på trådlösa telefoner - kanske ändå enklare att köpa en ny, eftersom det ibland kan vara knepigt att hitta "rätt" sorts batterier till en äldre telefonmodell - så kunde du ju i så fall välja någon du tycker verkar bra, slänga iväg ett mail med modell och andra nödvändiga uppgifter, sätta in en summa (alltså telefonens kostnad då) på mitt konto, så kan ju jag gå och köpa den/dem åt er och ta med på lördag... Såvida inte M eller du själv kanske åker iväg och införskaffar en innan... Även om det ju kan vara rätt skönt att inte blir störd av telefon hela tiden, så SKULLE det ju ändå underlätta en hel del om du åtminstone var nåbar! Var bara en idé! Hör av dig, om det blir aktuellt i alla fall!

/Kram little siz!

 
Ingen bild

Flingungen

21 februari 2009 02:15

Nu räknar vi ner timmarna till drabbning 3 i MF... Enligt s.k experter så lär B.W.O kanske få det tufft, men kommer nog höra till de fyra som går vidare... Värst vad de vet mycket då... Ska i alla fall bli spännande att höra kvällens bidrag, måste jag säga - särskilt de favoritippade!

Och med mig när jag anländer nån gång efter 14-tiden har jag en sprillans ny, bärbar telefon + en något mer begagnad mobil, men den FUNGERAR i alla fall... :-) Ses om några timmar! Ska försöka att inte få med mig någon av dina favorithårbollar...

/Kram lillasyster, som hoppas att du inte somnar ifrån MF den här gången... *he he*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards