Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Fredag kväll

Av Birgitta - 6 mars 2009 18:03

Så var det då fredag och ännu en vecka närmare sommaren:-)

Längtar dit nu men ser samtidigt fram mot att det ska bli vår snart. Anton längtar efter att slippa sina "snöbyxor" för det går ju trots allt lite snabbare att klä på sig när det inte är en massa mössor, vantar osv att klä på sig.


Han kom hem idag från skolan och var så stolt för han hade gjort en jättefin sak i syslöjden (han har syslöjd nu på vårterminen). Det var en liten jättesöt ljusgrå mus som han sytt i fleece. Han hade bara fått hjälp att sy fast de små ögonen av sin syslöjdslärarinna. Den gossen gör sin mamma så stolt så:-)


Kollade på "Sveriges värsta bilförare" igår. Jag kan inte för mitt liv begripa hur dessa människor kan ha fått sina körkort!!! Kör de verkligen så illa som de ju gör på TV så vill då jag inte möte dem när jag är ute och kör. Speciellt inte han som käkar klubba, dricker läsk och använder mobilen samtidigt som han kör. Blir också ganska så trött på de två flamsiga tjejerna som tjoar och skriker om vartannat men det verkar ju vara så när de är tillsammans för när hon som kör fick byta coach så gick det ju betydligt bättre.

Håller med Flingungen som jag pratade med i telefonen förut att det ju knappast kan vara någon merit att bli korad till Sveriges sämsta bilförare!!


Ikväl blir det vitlöksspäckad fläskstek med kokt potatis och grönsaker. Det är som vanligt M som tillagar det för kött ger jag mig inte gärna på. Klarar av att koka julskinkan och tillaga kycklingfilè i köttväg. Skulle väl i och för sig nog klara av kött - finns ju alltid kokböcker att titta i(eller ett telefonsamtal till mamma:-))


Nä, nu ska jag kika in på Tradera och se om jag vunnit en auktion jag budat på -´nio supersöta små nappflaskor i blått till scrapbookingen. Var ju flera som budade på dem så jag hoppas jag vann:-)


Kikar nog in senare i kväll/natt:-)

 
 
Ingen bild

Flingungen

7 mars 2009 14:22

Hello, siz!

En vild gissning är att många av dessa s.k bilförare får sina körkort i frukostflingpaketet... Inte underligt att det sker så mycket olyckor i trafiken, med sådana inkompetenta nissar bakom ratten! Är dessutom gravt allergisk mot de som sitter och SMS:ar samtidigt som de kör - känner folk som gör det och hjälper inte att säga åt dem att de väl kan vänta med att svara på mess eller läsa dem, tills bilen står still... DET är verkligen en av många faror i trafiken...

Dags att bänka sig i TV-soffan i kväll igen då och dregla lite, när charmtrollet Martin R i B.W.O låter sin röst ljuda... Är verkligen en låt som växer mer och mer och SJUNGA det kan den mannen... Om det sedan räcker till final återstår att se...

Höres senare! /Kram Lil' siz och hårbollarna! :-)

 
Jeanette

Jeanette

28 mars 2009 08:23

Hej hamna i din blogg den verkar så mysig och gemytlig Själv bloggar jag för min hund har en egen men den ligger nere för tillfället ska börja skriva där igen Den heter Vipp muggen .blpggagratis.se
Ja jag tittar in fler ggr mvh Jeanette

http://diincornelia-kooikerhondje.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards