Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Birgitta - 27 mars 2009 11:57

Nu får vädergudarna fan i mig bestämma sig för om det ska vara vår eller vinter. Ena dagen är det strålande solsken och vårvärme och nästa dag - som idag - är det snöfall och vitt ute.  Vill ju ha vår NU!!!!!

En liten ljuspunkt är ju dock att M förhoppningsvis tar bussen till stan efter jobbet och köper hem Verdipizza från Pizzeria Diana - en dundergod pizza med MASSA kebabkött och oxfilékött på. Mums!!! Känner hur det vattnas i munnen nu:-)

Anton är fortfarande snuvig så han har varit hemma hela veckan och jag känner mig lite småhängig jag med så jag får se om jag åker på en förkylning nu. Skulle ju varit hos en av mina systrar ikväll och firat en systerdotter som fyllde 20 för snart 2 veckor sedan men fick tacka nej för Anton vill ju gärna följa med och när han är förkyld så tänker jag inte dra ut honom bland folk så han smittar någon. Får se hur det blir i morgon - M:s moster fyllde 85 i går och hon har bjudit oss. Eventuellt får M gå ensam.


Blev glad i går kväll då jag kunde spela in "Van Veeteren - Münsters fall" på TV1000 Nordic eftersom det var den enda Van Veeterenfilmen som jag inte hade. Har väntat länge på att den skulle gå på TV. Jag gillar Van Veeteren, Beck och Wallanderfilmerna och missar inte gärna att se och spela  in dem.


Blev inte ett dugg förvånad att Gurkan blev Sveriges sämsta bilförare - förstår inte hur han kunnat få körkort över huvudtaget. Kommer att sakna Anita och hennes son - hon var ju skitrolig:-) Vilken häftig morsa och den blick hon hade när hon körde - ha ha. Höll på att börja tjuta av skratt när hon helt plötsligt stannade bilen i går för att springa ut och kissa:-)


Nä, nu ska jag gå ner och hämta posten och sedan ska jag ta och kolla i städskåpet om jag hittar några dammsugarpåsar annars måste M köpa hem sådana. Det behövs dammsugas och påsen jag hade i dammsugaren var full så den slängde jag häromdagen.


Ska nog ta och baka lite chokladmuffins så blir Anton glad. Han ramlade baklänges från en stol och slog sig i huvudet så han fick en bula förut och han blev så ledsen så han grät men nu är han sitt vanliga jag igen. Min stackars lille plutt - mamma älskar dig ju så mycket, det vet du. Du är solstrålen i mitt liv, mitt livs största underverk. Trodde ju aldrig att jag skulle få uppleva lyckan att bli mamma men i grevens tid så fick jag genom IVF-behandling dig och det lyckades på första försöket!!!


Kommer nog mer bloggande under dagen/kvällen/natten:-)


Hakuna Matata

Ovido - Quiz & Flashcards