Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Rent hus

Av Birgitta - 25 mars 2009 09:41

Ikväll visas ju andra avsnittet av "Rent hus" i TV4. Jag kollar alltid på det och kan inte för allt i världen fatta hur man kan vilja visa upp sitt hem om det är i sådant skick som dessa hem är. Nog för att jag kan ha det lite rörigt här hemma och jag samlar på en hel del men jag är inte ens i närheten av dessa hem. Tänker inte dessa personer som vill ha hjälp på att det är många som ser på dessa program och inte bara okända utan säkert släkt, vänner och ev. arbetskamrater också. För barnen till dessa familjer måste det ju vara extra jobbigt för de riskerar ju att bli mobbade och hånade för att deras föräldrar visar upp sina skitiga hem. Gillar dock Marie-Louise och Marlene för de har sådan skön humor de är inte rädda för att säga vad de tycker och tänker och vilket mod de måste ha för ge sig i kast med både all skit och alla de undanflykter och bortförklaringar som de som har de skitiga hemmen kommer med.


På tal om skön humor - missar inte "Halv åtta hos mig" på TV4". Jag säger bara Helge Skoog - vilken underbar humor denne man har!!!! Utan hans sköna kommentarer skulle inte programmet vara hälften så bra. Vet att Flingungen håller med mig.


Helges humor gillar jag som sagt var och det finns fler jag gillar: Robert Gustafsson, Johan Glans, Lennie Norman, Annica Andersson och Claes Malmberg tillhör klart favoriterna. Har däremot lite svårt för komiker som Magnus Betnér som måste använda ordet knulla i var och varannan mening - lite för mycket av det i mitt tycke. Jag är inte det minsta pryd av mig och tål det mesta men hans humor är inte rolig (självklart finns det de som gillar honom och det gör mig inget - alla får ju tycka om vad de vill).


Jag är också en stor fan av Stefan och Krister - älskar deras sköna dialekt dessutom he he.

En annan STOR favorit är Agne och Svullo - det roliga är att Anton gillar dem också hihi. Kan se "Svullo grisar vidare" hur många gånger som helst. När han går på stan och helt enkelt provocerar folk och kallar dem både det ena och det andra - hela tiden med glimten i ögat får mig att nästan tjuta av skratt. När han sticker in huvudet och säger "Eeeeeeeeeeeeeeh" i affärer och när han sitter ensam på tunnelbaneperrongen och ropar Säl, Björn Ulveaus, Helllp, Hilfe, Ollon då är det snudd på världsklass i humor enligt mitt tycke. Fråga Flingungen - tror nog att hon håller med mig.


Gillar också Eddie Meduza - vilka texter den mannen skrev till sina sånger. Termosen och Spårvagnschauffören är två klassiker i sin genre!!! Så sanslöst roliga - fattar inte hur han kunde komma på sådana genialt dållga texter he he. Har det mesta han har gett ut (säg till om du vill ha Flingungen hehe).


Nog om detta för tillfället. Ska nu ta och knalla in på Tradera och kolla läget bland scrapbookingprylarna:-)


Hasta Mañana!!!

 
 
Ingen bild

Flingungen

25 mars 2009 15:04

Man skulle nästan kunna tro att vi är släkt, men det är vi ju också - på riktigt nära håll... Håller i stort sett med om allt du skrivit i detta inlägg. Meduzas "Termosen" är smått unik. Tänk att få så mycket oviktigt sagt i en melodi och dessutom utan så värst mycket rim... Och spårvagnschauffören... Vet inte om jag skulle vågat åka med honom, men annars verkar han ju i alla fall inte mindre sympatisk än andra tuppruskare... :-)
För att inte glömma klassiska Hakan då... :-)

Kort sagt, humorn var bättre förr, helt klart!

Håller även med om det du skrivit om såväl "Rent hus" som "Halv åtta hos mig". Helge Skoog är bara så klockren! Riktigt bra uppläsare vad gäller böcker också! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards