Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Sista inlägget för den här dagen...

Av Birgitta - 28 mars 2009 01:04

...eller dagens första - beror lite på hur man ser det.

Det blev inga chokladmuffins men däremot Verdipizzan men blev lite besviken för det var lite för mycket champinjoner på och för lite kött mot vad det brukar vara. Är inte så där värst förtjust i svamp och undviker det om jag kan. Gjprde upp med Anton också om att vi ska baka muffins i morgon (idag) istället och det gick han med på utan problem.


Jag är nästan säker på att det är en mindre förkylning på gång för jag har haft ont i huvudet mer eller mindre hela dagen och börjar bli småsnorig. Inget kul alls då jag ju har ständig värk i kroppen för övrigt - de sjukgymnaster jag träffar sagt att det stämmer in på fibromyalgi - alla punkter stämmer men läkarna är inte lika villiga att sätta den diagnosen utan de skriver bara myalgi och den är kronisk så värken lär jag väl få dras med resten av livet. Var nyligen hos en ny sjukgymnast efter att ha fått en remiss från min läkare. Vill ha hjälp med att kapa av smärttopparna framförallt i ländryggen eftersom jag inte kan gå långa sträckor utan att få vansinnigt ont där. Dras med en rejäl övervikt och både skulle behöva och vill verkligen komma igång och gå promenader till att börja med men det är omöjligt när det gör så ont. Den sjukgymnasten var så negativ och menade på att hon inte kunde göra något eftersom det är kroniskt men jag fick dock en nu tid men så blev jag sjuk så då fick jag en ny tid men var fortfarande inte frisk så jag ringde om en ny tid men hon har inte hört av sig och det är nu ett par veckor sedan så jag orkar inte bry mig - verkar som om hon inte tycker att det är någon idé att hjälpa mig. Jag funderar på att beställa en ny läkartid och diskutera med läkarn om en remiss till smärtkliniken som vi har på sjukhuset (vilket jag inte visste att det fanns någon här i Västervik).


Ja ja, det ordnar sig nog vad det lider.


Nu kom visst John Blund på besök så då säger jag natti natti:-)

 
 
Ellen

Ellen

28 mars 2009 16:19

Hej...

Först så vill ja börja med o säga tack för de fina orden om min blogg...komplimanger får man aldrig för mycket av...:-)

Det är så roligt att höra att nån tycker om det man skriver...

Det gör absolut ingenting att du har varit anonym tills nu...men ja är glad att du har klivit "ur ditt skal"...

Svårt att veta att nån exicterar när man inte vet om personen i fråga...men nu vet ja så nu kan ja ju läsa din blogg o se vad som händer i ditt liv..

Alltid kul o få nya vänner...gamla som unga...

När det gäller detta med döden så förblir det nog en gåta för sig...

Det spelar nog ingen roll hur länge nån har varit död så finns saknaden där...

Min mamma dog för 2,5 år sen men ja gråter än idag efter hennes förlust....det känns som om det vore igår...

De säger ju att tiden läker alla sår...men ja tror inte det..sorgen o saknaden finns där i alla fall...

Men ja hörde en annan som sa detta o det tror ja mer på..

Att tiden läker inte alla sår...men det får såren att blöda mindre...

Men man får inte sluta leva bara för att man har förlorat nån nära..utan man får ta en dag i taget..

O njuta av det man har i sin närhet..sina nära o kära....

O aldrig ta nåt eller någon för givet...den synen förändrades för mig när mamma dog..men det är ju hemskt att nån måste dö för att man ska inse det...

Att man ska njuta o vara tacksam för det man har o inte gå o vara butter för det man inte har...

Men nu vill ja önska dig en trevlig fortsatt dag...

Kram Ellen

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards