Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Lördag kväll

Av Birgitta - 28 mars 2009 22:03

Idag var M och Anton på Bengts Nöjesfält. Inte klokt egentligen ha att ett nöjesfält denna tiden på året då det fortfarande ligger lite snö här och där och det har blåst lite kallt idag men Anton var i alla fall nöjd för han körde radiobil och så vann han en gosehund och en gullig gosegris plus 2 Marabou chokladkakor och självklart så bjöd den lille charmören sin moder på choklad:-) Aja baja, jag ska ju egentligen hålla mig ifrån dessa godsaker men det är ju lördag och då får man äta lördagsgodis har jag bestämt hihi.

Kul var att förra året då han och M var på samma nöjesfält så vann han en gris och en hund - samma modell som de han vann idag fast med andra kläder på grisen:-) Anton och jag kom fram till att de nog måste vara släkt med varandra - grisarna och hundarna alltså:-) Ja nu menar jag ju inte att grisarna är släkt med hundarna - ja ni fattar nog förhoppningsvis vad jag svamlar om:-)


De var bara hemma och vände så bar det iväg till M:s mosters 85-årskalas och de var borta ända tills 21.45 då de kom hem. Oj vad jag hade saknat Anton och han var sååååå gosig och pussig och talade om hur mycket han älskade mig och hur mycket han saknat mig. Det värmer mitt ömma modershjärta *ler*


Just nu kollar jag på Wallanderfilmen (spelar så klart in den samtidigt) och det är den sista som Johanna Sällström var med i. Den handlar om det mest avskyvärda här i livet - pedofiler:-(

Det finns inget som gör mig så förbannad som de som ger sig på barn och djur - sådana "människor" ska låsas in för gott och ALDRIG mer släppas ut. Jag vet att det är starka åsikter jag har i det fallet men jag står för dem. Skulle någon - hemska tanke - ge sig på Anton så svarar jag inte för mina handlingar!!! Jag har ingen som helst förståelse för dessa typer. Inga straff är hårda nog för dessa jävlar!!!


Nä, usch, över till något trevligare.

Jag är en hamster när det gäller samlande hi hi. Var inne på Tradera på min dagliga koll och har hittat flera roliga auktioner med vykortssamlingar till superlåga priser. Samlar på vykort av alla de sorter - framförallt från städer och byar både i Sverige och utomlands och så älskar jag julkort - speciellt Jenny Nyström och gulliga mulliga tomtar så finns det någon i cybervärlden som funderar på att slänga vykort så tjoa till här hos mig - jag betalar frakten om ni vill skänka dem till mig i stället för till soptunnan:-)

Åter till Tradera - jag lyckades vinna ett gäng auktioner av samma säljare som sålde vykort så jag sitter här med ett leende från öra till öra:-D

Samlar till och med på vykort med kyrkor - trodde du inte va Flingungen hihi.

Varje gång M och jag åker någonstans utanför Västerviks gränser så ska jag in i varje håla som har en kiosk eller affär och köpa vykort. Han har blivit sur många gånger för det har blivit extralånga turer - helt i onödan tycker han. Han fattar ju inte tjusningen med att få tag i ett vykort från något ställe man inte har innan:-)


Nä, nog med svammel för i afton - tror jag. I alla fall för tillfället hihi.


Ha det bra i cyberrymden.



 
 
Ellen

Ellen

29 mars 2009 14:37

Hej..

Ville bara tala om att ja var så fräck att ja "lånade" en av dina listor...utan att fråga..

Förlåt men tar du illa upp så säg till så tar ja bort den....annars så är du hjärtligt välkommen in på min blogg o läsa om just mina svar...

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Flingungen

29 mars 2009 19:27

Hm, så du har en dragning åt det kyrkliga hållet - var mer än man kunde tro... Fast kan ju vara ytterligare ett ålderstecken också, vem vet...

Annars håller jag med dig helt och fullt, när det gäller pedofiljävlar! Fast för min del ver jag inte om det räcker med att bara låsa in kräken. Helst skulle man låta någon som redan är dömd för detta brott ge dem samma behandling som de utsatt de stackars barnen för, sedan binda ett snöre i k*ken på dem och släpa den efter en bil... Om de överlever denna behandling så kanske man kan låsa in dem med en kanna unket vatten och en bit mögligt bröd, kasta nyckeln i ett hundra meter djupt gruvhål med frätande syra och låta kräket försmäkta av hunger, sörjd och saknad av ingen!

Och du snackar om hårda ord... hm... Men bara så att folk förstår HUR oerhört mycket jag hatar sådana vidriga äckel! I övrigt tycker jag man ska respektera människors åsikter och dylikt. Men då pratar vi om MÄNNISKOR! Även värna om djuren och vår jord,... Ja, ja...

Nej, ska logga ut från denna blogg nu och hitta på något annat - får se vad... Ha en fortsatt bra söndag!

/Hej svejs, grus och gnejs!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards