Alla inlägg den 18 september 2009

Av Birgitta - 18 september 2009 12:00

Solen skiner och idag får man månadens utbetalning från försäkringskassan. Kul men vet att pengarna tar slut fortare än man hinner blinka - finns alltid hål att stoppa dem i:-(Anton har varit hemma från skolan sedan i går för han hade ont i halsen och var snuvig igår men är lite piggare idag men han fick vara hemma ändå. Skickar honom inte för tidigt till skolan för det är ju onödigt om han skulle smitta någon. Ska strax ta en liten promenad bort till Netto för att köpa lite bröd och frukt plus att de har extrapris på Naturdiet med chokladsmak - 25 påsar för 169 kronor. Misstänker att det smakar som Nutrilett med chokladsmak men jag står ut för det gör ju förhoppningsvis nytta.Annars är planerna för dagen följande:Ska dammsuga och torka golven, diska den lilla disk som är, sätta upp en tvättid i tvättstugan, slänga ett par påsar med tidningar och reklam till pappersåtervinningen, sy lite på mammas jullöpare som jag skulle ha haft klart till förra julen och kanske om jag orkar baka lite chokladmuffins eftersom Anton älskar det. Får se hur mycket jag orkar av allt detta men känner mig lite full av energi just nu. Ska också cykla ett pass på 15 minuter och ett på 10 minuter. Har kommit på att det ju går mycket lättare att trampa om jag har musik på - gärna glamrock från 70-talet där jag har fastnat hi hi.Nä, dags att göra Anton och mig iordning för Nettopromenaden:-)Ses nog senare i kvällCiao

Ovido - Quiz & Flashcards