Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

Onsdag

Av Birgitta - 6 maj 2009 12:51

Oj vad dagarna går fort nu - inte långt alls kvar tills Antons sommarlov börjar. Ska bli så skönt tycker både han och jag att få ta det lugnt och bara slappa och ta dagen som den kommer. M jobbar ju i stort sett hela sommaren så det blir inte av att åka någonstans.


Ute regnar det just nu och det har varit regn och småkallt den senaste veckan - trist för man har ju vant sig vid sol och värme men det behövs regn för att det har varit så torrt i markerna så det har varit totalt eldningsförbud här i Västervik. De som ville ha valborgsbrasa var tvungna att söka särskild dispens för det.


Hoppas i alla fall att vädret blir bättre på måndag för då ska Anton och hans klass åka till Kolmården och han längtar jättemycket dit. Han är så stolt för han ska få låna min digitalkamera så han kan ta kort på djuren. Han är jätteduktig på att ta kort - risken finns dock att han tar kort på allt annat med som träd, buskar, stenar m m. Tur att man kan radera de kort man inte vill ha hi hi.


Nu ska jag ta och fortsätta mitt projekt "rensning av garderober" i mitt rum. Det behövs för jag är en sådan som har så himla svårt att slänga saker. Jag har en himla massa "bra att ha-saker" som jag inbillar mig att jag någon gång i livet kommer att ha användning av men som lär bli liggande om inget görs snart. Ska ta tag i Antons garderober snart också men det måste jag göra när han inte är hemma för annars får jag inte slänga/ge bort något misstänker jag:-)

Ska packa ner påsar med kläder som han har växt ur och antingen skänka dem till en granne som har en kille som är tre år yngre än Anton eller slänga dem i någon UFF-container så de kommer till användning för slänga hela kläder gör jag absolut inte. Är nog den snåla smålänningen i mig som agerar så. Nä, det har att göra med min uppväxt - är sju syskon och bara pappa jobbade så vi hade det inte så där värst fett hemma men behövde aldrig gå hungriga i alla fall. Man fick lära sig att vara sparsam och rädd om sina kläder.


Hu, känns som om det kanske skulle kunna bli åska idag - ser ut så på himlen i alla fall. Jag gillar INTE när åskan går - det känns så obehagligt när det mullrar som värst.


Nä, åter till garderoberna *ler*

Hakuna Matata

 
 
Ellen

Ellen

6 maj 2009 17:42

Ja känner igen det där....att man har så mycket bra-att-ha-saker men man har aldrig användt det på de senaste 5-10 åren inte ens tittat åt det hållet...

Lika så alla kläder som man sparar tills man blir smal o smärt...o de har redan hängt där i en massa år...

Men ja har så svårt att slänga bort saker o ting för tänk om....de skulle behövas nån dag o då har ja slängt bort det..

Men ibland så kan ja "släppa iväg" en o annan sak...:-)

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards