Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Ett livstecken från mig

Av Birgitta - 13 september 2009 16:22

Sitter nu vid en av mina datorer - den som i vanliga fall inte funkar om man inte låter den stå oinkopplad ett antal månader:-)Den kommer kanske att funka några veckor nu så det gäller att passa på att blogga lite:-)Vad har då hänt sedan sist? Jo jag har fyllt år och fick en motionscykel av gubben - precis vad jag önskat mig för jag har bestämt mig en gång för alla att nu jävlar SKA jag gå ner i vikt!!! Jag började samma dag jag fyllde år att trampa och körde då fem minuter på morgonen och fem minuter på kvällen. Så körde jag en vecka och resultatet blev hela 2 kg minus på vågen!!! Jippi!!! Vecka 2 ökade jag på till 10 minuter morgon och kväll och nu på tisdag är det dags för ny vikt och så ska jag öka på till 15 min morgon och kväll. Fan vad duktig jag känner mig.Har också minskat mitt mackintag från fem till två på morgonen plus att jag tar ett glas naturdiet med päronsmak (smakar päronsplit i pulverform men går ner hihi). Äter mindre av allt och tar bara en gång vid middagen. Frossar i morötter och tomater som är så gott. Brukar ta en morot tillsammans med Mimmi hihi. Har dragit ner rejält på godisintaget - bara lördagsgodis för min del nu:-) Ingen läsk, chips och liknande. Har dock bestämt mig för att om jag skulle bli sugen på något av detta så är det som sagt var bara lördagar som gäller i fortsättningen. Längtar inte ett dugg efter läsk - ja, förutom julmust då för jädrar i havet vad gott det är:-)Inte så där jättelångt kvar tills det är dags att slänga upp alla tomtar och annat pynt nu. Ja ja, jag vet - det är bara mitten av september men ändå....Längtar som en tok tills det blir jul - älskar mina tomtar så hihi.Fick köpa en digitalkamera (6,0 pixlars), en bärbar radio/CD/kassettspelare och en liten TV för 600 spänn av syrran (Flingungen). Älskar kameran - den är hundra gånger bättre än den förra jag hade även om den var rätt så bra den med. Den ska Anton få har jag tänkt. Förra söndagen var det familjedag här där vi bor och det var loppis men jag hittade inte så mycket - två små tomtar, en halloweenkruka, ett par porslinsmöss, ett pussel och lite leksaker till Anton. Allt som allt 70 spänn så det var billigt. Dagens behållning var dock konserten som var. Det var gamle Burken med Rockfolket - han som gjort Hey Baberiba he he. Verkligen min generation fast Anton diggade för fullt han med. Det roliga var att det var en massa pensionärer på bänkarna framför scenen och de diggade också och skrattade för fullt åt Burkens skämt som mest bestod av den ena fräckisen efter den andra:-)Nä nu ska jag ta och trampa ett pass så jag säger på återseende:-)

 
 
Ingen bild

Flingungen

15 september 2009 22:41

Kul att kameran var till belåtenhet. Tyckte också mycket om den, men är mer än nöjd med den jag köpte istället, så ångrar inte bytet, så att säga...

Hm, du glömde skriva att du fick en träningsmaskin till i födelsedagspresent. Skulle kunna göra nästan vad som helst för att få ha den som min, men livet ÄR inte rättvist... Kanske man dock kan tänkas få låna den ett tag, om jag bara fixar med transport... Ja, ja...

Nej, dags att återvända till farmen och skörda jordgubbar nu. Dina sojabönor ska skördas först i morgon kväll, men ska fixa det, bara datorn fortsätter vara frisk och snäll och du inte kan och har möjlighet att göra det själv!

Höres!

/Kram från lil sis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards