Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Veckan som varit m m

Av Birgitta - 27 september 2009 22:56

Har inte hänt så himla mycket faktiskt. Var på föräldramöte i måndags kväll. Gick själv för dels tycker inte M om att gå på sådana och så skulle han hämta Anton på Tallbacken. Jag tycker att det är himla intressant att vara med på sådana möten - vi fick bl a se ett bildspel från Gränsö när skolan var där. Kul. Fick också reda på av Emilias mamma att Emilia och Anton ska gifta sig med varandra när de blir stora men de ska inte ha några barn utan bara 10 marsvin:-)Jag har cyklat på varje dag utom i fredags för då hade jag sådan himla värk i hela kroppen hela dagen så det var uteslutet att hoppa upp på cykeln. Har börjat cykla ett 20-minuterspass om dagen nu under helgen. Det funkar bra men jag får sådan kramp i handlederna och i axlarna och ont i baken men det kan nog bero på att sadeln är för låg men höjer jag den så når jag inte upp utan stege *fniss*Planerna för veckan som kommer är följande: Måndag ska jag träffa min psykolog som jag träffar en gång om året för min stress.Nytt batteri till vågen ska jag skaffa också och lämna tillbaka ett gäng låneböcker på bibblan. Tisdag ska jag träffa min dietist för första gången på hennes mottagning - hoppas jag får den individuella hjälp jag velat ha hela tiden men inte fått av tidigare dietister jag gått hos.Under veckan ska jag dessutom flytta om lite här hemma. Har en bokhylla inne i vårt vardagsrum som är fylld med faktaböcker och dem ska jag lägga överst på den bokhylla som är i vår möblerbara hall och i stället ta ner alla spel och pussel som ligger där och lägga i den andra bokhyllan. Den bokhyllan med spel och pyssel ska stå i det rum jag är i nu där datorn står. Måste ju har utrymme i vardagsrummet för julgranen som ska upp där till jul. Vill ju inte gärna flytta på Mimmis bur som står där i vardagsrummet för har läst i någon marsvinsbok att de gillar inte att man flyttar runt med deras burar.Måste köpa dammsugarpåsar i morgon med för de tog slut i fredags och det blir så stökigt med all sand som Anton drar in plus allt hö som Mimmi skvätter ut på golvet.Vet att syrran (Flingungen) är spekulant på den Powerrider-maskinen jag fick av M när jag fyllde år och jag kan tänka mig att byta den mot hennes videokamera - du vet telefonnumret syrran *ler*Nä, nu ska jag återgå till pusslet jag börjat på och lägga några bitar till innan jag slocknar.Ciao

 
 
Ingen bild

Flingungen

28 september 2009 23:20

Japp, jag VET vart jag ska ringa... Och du har första tjing på kameran, men vill helst hinna skaffa en ny innan vi byter prylar! Så hav tålamod! :-)

Var det i morgon du skulle till dietisten. Antar att det är samma dag månadsvägningen ska göras. I så fall kan jag inte gå, då jag ska till tandläkaren på eftermiddagen. Vet inte hur lång tid det tar där + att man kanske ändå inte är så pigg på att gå därifrån till stan för att väga sig. Så OM du råkar läsa detta innan du hinner i väg så kanske du kan hälsa dietisten (vi lär ju ha samma) att jag dyker upp på oktobervägningen istället. OM du vill alltså. Fast är ju frivilligt att gå och väga sig, så kanske inte behövs! Ja, ja...

Höres!

/Kram!

 
Stressmorsan

Stressmorsan

17 oktober 2009 03:02

Ett tips som underlättar vardagen. Beställ dammsugarpåsar på www.mrdustbag.se så får du dem hemskickade. Ett problem mindre att tänka på.

http://www.mrdustbag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards