Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

Lite blandat

Av Birgitta - 22 maj 2009 00:35

Har nu gått några dagar sedan jag skrev här. Har haft en del att pyssla med plus att jag dragits med en envis huvudvärk och så är jag lite småsnuvig.

Dessutom är Anton så skoltrött så det har varit en hel del verbala fighter på morgnarna men han har kommit iväg som han ska. Ska dock bli himla skönt när skolan slutar.


Kan inte fatta att Malena kom så dåligt - att hon skulle vinna trodde jag i och för sig inte på men bland de 10-15 bästa trodde jag nog. Men man får väl vara glad för att Arash kom så högt och så får man väl skicka iväg ett Grattis till våra norska grannar:-) Fairytale kan nog bli bättre om man får lyssna på den lite mer.


Jösses vilket åskväder det var i går (onsdags)!!! Det blixtrade och dundrade om vartannat. Jag är inte åskrädd men vill helst inte vara utomhus när åskan går.


Just nu är det Big Brother på TV400. Kan inte fatta att man vill stänga in sig i ett hus med filmkameror överallt . Jag skulle bli tokig om det vore jag - skulle i och för sig aldrig drömma om att anmäla mig till ett sådant program - inget annat program heller för den delen:-)

Det roligaste med Big Brother när det gick tidigare var Adam Alsings sköna humor - sättet han drev med deltagarna utan att de märkte det var hur komiskt som helst. Samma humor visade han ju prov på i "Sveriges värsta bilförare".


Spelade in Colin Nutleys senaste film "Angel" i tisdags. Den var bra tyckte jag. Spelade in den åt mamma också eftersom hon gillar Helena Bergström och Rolf Lassgård.

Har spelat in alla fem "Saw"-filmerna nu och ska ta och se dem i följd hade jag tänkt. De ska visst vara bra har jag hört sägas. Har ju en förkärlek till skräckfilmer trots att jag är en av Sveriges mest lättskrämda personer:-)

Gillar också filmer som är så där krypande, "hoppa upp i taket"-filmer, helst med den där speciella musiken som gör att man tänker "nu händer det" och så sitter hjärtat uppe i gommen och man skriker automatiskt "mamma":-)

Älskade "Twin Peaks" - i mitt tycke en av de allra bästa serierna som sänts på svensk TV någonsin. Den får de gärna sända i repris. Fast jag vågar knappt se den ensam och M är inte det minsta intresserad så då skulle jag få ha en stor kudde framför mig:-)

Filmer som jag gillar extra mycket är:

The Ring 1 och 2 (amerikanska, har även den japanska men har inte sett den än - känns lite konstigt när de låter rädda på japanska hihi)

The Others - Nicole Kidman är jättebra och det är en obehaglig stämning hela filmen igenom

The Shining - ingen spelar galen så himla bra som Jack Nicholson. Han ser ju ut som djävulen själv i den filmen:-)

Fredag den 13:e- och Halloween-filmerna (Gillar dem faktiskt även om det är en upprepning av handlingen i framförallt Fredag den 13-filmerna). Jason och Michael Myers är inte några svärmorsdrömmar precis:-)


Jag och syrran (Flingungen) slog ju vad om att vi skulle avstå från läsk snacks (chips, ostbågar och liknande) och godis under hela maj och det går bara bra. Har ätit 2 stycken Magnum Mandel denna vecka - sååå gott och vadet gäller ju inte glass som tur är:-)

Ska från och med juni hålla mig till enbart lördagar om jag vill käka godis,snask eller dricka läsk - undantag om det skulle vara något kalas eller liknande. Det ska nog gå bra för finns bara viljan så klarar man det mesta.


Nä, nu får det vara slutsvamlat för nu är jag trött:-)


Natti natti

 
 
Ellen

Ellen

22 maj 2009 11:36

Hej!

Ja kan varmt rekommendera SAW-filmerna....har
sett dem allihopa...o de är en sort för sig...

O de är lika spännande för varje film för annars så är det ju ofta så att de inte ska göra några fortsättningar för de blir bara sämre o sämre..

Men det måste ja säga att det har de lyckas med att inte göra....har man sett en film så längtar man till nästa o nästa o nästa...

Så vart det i alla fall för mig...men sen så måste man ju gilla den sortens film för annars så blir det bara en pina...

Ha en trevlig SAW-kväll nu när det blir o ha även en trevlig helg..

Kram

http://jagochlivet.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

22 maj 2009 16:20

Har bara sett en av Saw-filmerna. Skulle också vilja ta ett maraton med dem. Älskar skräckisar men min kära man är inte lika förtjust i dem.

Håller med om att The Others och The Shining är suveränt bra filmer, två av mina favoriter all time faktiskt. The Others är så vackert gjord.

Hoppas du mår bättre och ha så mysigt med Saw-filmerna;o)

KRAM!

http://barnlangtan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards