Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Birgitta - 9 januari 2009 15:09

Hur många tv-apparater finns i ditt hem? Tre

Har du duk på köksbordet? Japp, en stor julduk som är röd och grön

Hur många sängar? 2

Finns djur i hushållet? Har väl en hel del dammråttor

Största tavlan hänger var? I vardagsrummet

Finns någon DVD-spelare? Ja, två vanliga och en kombi DVD/VHS

Heltäckningsmatta? Nix

Parkettgolv? Nix

Hel kyl och frys? Jajamänsan 

Badkar? Jaha då

Svart tapet? Nä, jag är mörkrädd så det räcker ändå

Vit tapet? Nja. i köket men det är målat vitt

Taklampa i kök? Ja självklart

Skrivbord? Ja, tre stycken i mitt rum:-)

Skoställ? Ja, fast det är egentligen en barnhatthylla som aldrig har kommit upp på väggen:-)

Silverfiskar? Finns nog men jag letar inte aktivt efter dem

Dammsugare? Jodå den finns och den pockar ofta på min uppmärksamhet:-)

Hörnsoffa? Ja, en som knakar betänkligt ibland - har ju några år på nacken (soffan alltså haha)

Fiaspel? Ja, har både ett vanligt och ett litet magnetiskt resespel

Inbyggda spottar i tak? Näpp (bra svar sis hehe)


 
Av Birgitta - 9 januari 2009 15:03

... och konstaterade att snön som kommit sakta men säkert håller på att försvinna. Jippi säger jag men Anton är inte glad för han vill ha mer snö så han kan fortsätta åka pulka.

Ser också att många har tagit bort sina ljusstakar i fönstren. Det är så trist tycker jag - själv har jag kvar allt mitt julpynt och tänker ha det kvar månaden ut. Jag vet....jag är lite udda av mig men det är ju så mysigt med alla ljus, granen och alla tomtar. Jag älskar allt som har med julen att göra. Det enda jag saknar är mer pengar i plånboken för just nu är det rätt så lite där:-(


Nä nu ska jag ta och sno en lista för syrran och lägga upp här. Älskar sådana listor hehe.


Adios amigos!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards