Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Premiär!! Mitt första blogginlägg någonsin:-)

Av Birgitta - 8 januari 2009 02:06

Jaha då har man då skaffat sig en alldeles egen blogg:-)


Vem är då jag?!?!?!


Jo, jag är en 48 år ung tjej/kvinna/tant (välj själv haha) som är sambo, förlovad och har en son som heter Anton och honom älskar jag mest av allt i hela världen.

Jag har i vanliga fall "råttfärgat" hår men brukar slänga i lite kopparröd henna för att piffa upp det hela:-)

Jag har sedan flera år tillbaka sjukersättning (sjukpension) i tidsbestämd form (2 år åt gången) pga av värk i hela kroppen - enligt en sjukgymnast jag haft fibromyalgi men det tycker inte läkarna jag träffat.

Mina dagar består av värk som varierar mellan ganska mycket till mycket men jag tänker inte skriva så mycket mer om det så är det någon som vill veta mer om det så får ni säga till.


Mina dagar fylls med broderi, se på film och TV, greja med Antons hemsida, släktforskning (forskar både min och sambons sida, ska resultera in en släktkrönika till Antons 18-årsdag är det tänkt) och annat smått och gott och självklart spendera tid med Anton när han kommer hem från skolan.

Har just upptäckt en ny hobby som jag tänkte pröva på, nämligen scrapbooking. Håller för fullt på med att samla på mig material för att kunna göra det. Verkar vara en jättekul hobby.


Är en sann Traderare och har gjort många fynd där under de år jag varit medlem. Perfekt ställe att hitta billiga julklappar och födelsedagspresenter åt Anton på.


Vad gör jag då just nu? Jo, jag sitter ju och skriver det här, har nyss satt på videon för inspelning av filmen Thirteen Ghosts som går på TV1000 Action. Det är en skräckrulle och jag älskar skräckfilmer men är nog en av Sveriges mest lättskrämda personer. Fråga Flingungen hihi:-)

Jag är en riktig nattuggla (beror mycket på att jag har svårt att sova pga värken i kroppen - kan ej ligga ner och sova utan att få jätteont när jag vaknar).

Har förberett allting inför Antons skolstart i morgon.  Han går i trean. Hans jullov har varit bra för han fick en massa TV-spel i julklapp som jag fått köpa billigt av en av mina syrror. Han älskar nämligen att spela TV-spel. Lite trist att det inte varit någon snö - kom dock snö i söndags natt så han har hunnit med ett par turer i pulkabacken med sin tjejbästis. Själv vill jag inte ha någon snö nu - gillar i och för sig snön men avskyr halkan det för med sig.


Jag kommer att skriva lite om min viktnedgång - dras tyvärr med en rejäl övervikt och i år har jag gett mig fan på att jag ska ner - har mycket kläder jag vill komma i till sommaren. 

Jag började registrera min vikt den 1 januari (kommer INTE att skriva vad jag väger dock) och siktar in mig på att gå ner 3-4 kg per månad.

Jag kan vara envis som en åsna när det gäller men har tyvärr ett stort monster att kämpa mot, nämligen begäret efter läsk och godis:-)

Är ju sååå jävla svårt att gå förbi godishyllan i affären utan att det slinker ner lite godis i påsen. Har dock bestämt mig för att inte äta godis söndag till fredag. Ska göra som Anton och bara käka lördagsgodis:-)


Ska försöka komma igång med lätta promenader - tyvärr bromsas det upp av min svank som bränner som eld om jag går för mycket. Önskar mig hett en motionscykel - hade en för två år sedan och gick då ner 19 kg på 4½ månad men så gick den sönder och tyvärr har min ekonomi inte tillåtit någon ny.


Nä, nu får det räcka för denna gången - ska ut och surfa i cyberrymden.

Hakuna Matata:-)

 
 
Ingen bild

Flingungen

8 januari 2009 12:50

Tjoho, big sis! Guess who's calling!!! :-)

Kanonbra sammanfattning av dig som person måste jag säga. Rakt, öppet och ärligt, utan att för den skull avslöja alltför mycket, om du förstår... Och jag tänker absolut uppmuntra din viktminskning, lita på det!

Ang. sötsuget så har jag också haft vissa problem med det, särskilt när man kanske varit ilte uttråkad, ur form eller känt sig ensam och dylikt... Men numera VET jag att jag kan klara mig utan godis och kakor - har ju hittills gjort det i en vecka nu. Inget märkvärdigt kanske, men i och med att jag hade min period från söndag till igår så känns det som en riktigt stor bedrift att ha stått emot framför allt chokladsuget, som brukar uppkomma då! Visserligen är mitt konto nästan nollat, så har ju ändå inte haft råd + att jag väntar på en rotfyllning av en hörntand, men även om dessa bägge saker nog påverkat lite grann, så tror, nej jag VET att jag fixat det hela ändå! Envisheten den så vitt berömda (A-släkten, du vet) har nog också inverkat på det hela. Därför VET jag att du också kan fixa det! Go for it! Och sparar du t.ex in godispengarna så kanske du till slut kan köpa en motionscykel - finns ju rätt billiga i annonsbladen då och då...

Bla, bla. bla. nu blev det nästan ilte FÖR allvarligt här, men skit samma... Lär skriva fler inlägg här! Kan dock inte lova att jag kommenterar precis varje inlägg du gör, men går nog bra ändå...

Välkommen till Bloggagrattis.se i alla fall! :-)

/Kram lillte sis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards