Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Lista: Favorit.... (snodd från little sis)

Av Birgitta - 11 januari 2009 00:16

…rum i huset? Vardagsrummet

…parfym? Kommer inte på vad den heter just nu

…månad? December för då är det jul, Juni för då fyller Anton år

..tidning? Alltid kul att läsa skvallret i Se och Hör som jag får av mamma hehe

…blomma? Ros, lupin, liljekonvalj

…glass? Magnum så klart:-)

…bok? Det finns många men en klar favorit är Deborah Spungens bok om sin dotter - "Inte som andra döttrar" - som handlar om Nancy som dottern heter och hennes uppväxt, liv tillsammans med Sex Pistols Sid Vicious fram till hennes tragiska död - en bok jag rekommenderar starkt

…författare? Allt från Vilhelm Moberg till Stephen King (en speciell favorit är Ulf Löfgrens barnböcker om den knasiga kaninen Ludde och hans kompisar - de böckerna älskar både Anton och jag för de är tokroliga hehe)

…film? Finns hur många som helst men La Bamba är en solklar favorit och så klart skräckfilmer av alla de slag - The others är otäck 

…skådespelare? Antonio Banderas, Mel Gibson, Bruce Willis, Glenn Close (ingen kokar kaniner som hon hehe), Julia Roberts och många fler

…TV-program? Glamour, Cityakuten, Sjukhuset, sjukhusserier, veterinärserier, sjuk humor typ Little Brittain och Pang i bygget och så klart vår underbare Micke "Svullo" Dubois som tyvärr lämnade oss för tidigt - allt han gjort ihop med Agne och ensam är skitkul

…musik? 50-tal till dagens musik med en viss förkärlek för glamrocken från 70-talet (Sweet, Slade, Bowie, T.Rex och min husgud som tonåring Alice Cooper) och så gillar jag Hep Stars också. Gillar däremot inte opera, operetter, klassiskt och jazz och till viss del inte country heller.

…artist/grupp? Se ovan plus Eddie Meduza (hans låt om en grön termos är helt klart en favvis hehe), Duffy, Ulf Lundell,Nationalteatern, Pink Floyd,  Elvis Presley...ja listan kan göras hur lång som helst men kommer i vilket fall som helst inte på fler just nu 

…låt? Var den grön får du en ny med Eddie Meduza, Still of the night med Whitesnake, Lilla Sofi med Hep Stars, I can't drive 55 med Sammy Hagar, Ballroom Blitz med Sweet, Comfortably numb med Pink Floyd, Mercy med Duffy, Precis som en kvinna med Ulf Lundell. The worrying kind med The Ark (Flingungen håller inte med hehe) och många fler som jag inte orkar skriva ner

…djur? Gillar hundar och katter (både tama och vilda *ler*) men varför gillar inte Kim mig - kan du svara på det Flingungen hehehe

…mat? Kycklingfilé med klyftpotatis, pizzan Verdi på Pizzeria Diana, kebab, grönsaksgratänger av alla de slag, broccoli, fläskfilé - både falsk och äkta mm

 …dryck? Julmust, påskmust, läsk i alla dess former och kallt källvatten, oboy om den är iskall

…godis? Choklad, geléhallon, lakritsbåtar, nötkräm, tarragona, hårda sura och annat smått och gott men ska ju inte äta så mycket godis nu för tiden utan bara som lördagsgodis

…frukt? Bananer, apelsiner. clementiner.vindruvor - ja, det mesta i fruktväg faktiskt

…krog/restaurang? Är nu ingen krog/restaurangmänniska men McDonalds är ju helt ok

…färg? Svart, orange, julrött, lila och många fler

…doft? Rosdoft (finns en parfym som jag älskar men kommer inte på namnet just nu)

…siffra? Tre 

…sport? Nja är ju ingen sportfåne precis men hockey är ju helt ok

…lag: Sorry flingungen, men det finns faktiskt ett bättre lag - Leksands IF hehe

…plats: Där det finns en dator och så klart där Anton är

drog: Skulle inte tro det

…fordon: Bil - skulle gärna vilja ha en babyrosa och vit Cadillac -58 men det är ju en dröm

…affär: ICA Kvantum är bra men handlar mest på Netto - där finns mycket roliga och udda saker som jag gillar:-)

…café: Har inte varit på café på åratal men Calle P lär ju vara bra har jag hört:-)

…skor: Sådana som är bekväma att gå i 

   
 
Ingen bild

Flingungen

11 januari 2009 13:44

Tja du, kära syster... Vet inte heller varför Kim håller sig på sin kant när du våldgästar min lya... Kanske beror på alla de hot om flygturer som du levererat... :-) Fast jag vet ju såklart att du är rätt svag för såväl henne som den andra ullbollen jag delar våning med... Vaaaad du än säger... :-)

Ang. val av såväl favoritlåt (syftar såklart på The Arks patetiska Waterloo-kopia för två år sedan), som hockeydito så kan jag bara skaka på huvudet och beklaga sorgen... Men å andra sidan är det ju tur att man inte tycker lika om allt... Måste vara lite motsättningar ibland också... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards