Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Ny lista från little sis:-)

Av Birgitta - 11 januari 2009 20:25

Lista - Från 10 till 1

10 första

Första bästa kompis: Hon hette Katarina Eriksson och flyttade till Västerås

Första bil: Har inte haft någon egen bil men körde som första bil M:s Opel Ascona -81 - en bil jag för övrigt körde upp i (körde upp som privatist)

Första kärlek: Min allra första var en kille som heter Uffe Ottosson och jag var 9 år och han var den jag fick min första puss av - vi satt hemma hos hans morfar och mormor i en gammal folkvagn och pussades hehe

Första husdjur: Har för mig att det var några undulater som mamma och pappa hade. Första egna husdjuret sedan jag flyttat hemifrån var en stålgrå katt som hette Busen

Första semester: Måste ha varit till Helsingborg - en bussresa som jag och mitt ex och hans mamma var på men det regnade mest hela tiden. Var dock ända uppe i toppen på Kärnan, många trappsteg är det dit upp.

Första jobb: Var som sommarjobbare i en musikaffär som hette Björns Musik och där fick jag stå i kassan, packa upp och märka skivor och gå och köpa fikabröd, Jag var 14 år och stormtrivdes både med jobbet och med mina arbetskompisar

Första köpta skiva: Är lite osäker på det men tror det var Donna Summers "Love to love you baby". Den första singeln var Ballroom Blitz med Sweet. har kvar båda skivorna så klart plus en massa till - samlar på skivor med hehe 

Första riktiga kärlek: Min första riktiga kärlek hette Göran Karlsson och vi var ihop i 4½ år och bodde ihop nästan lika länge

Första piercing: Nä fy fan - det enda jag gjort är två vanliga hål i öronen

Första konsert: Hep Stars fast då var jag ju bakom scenen eftersom pappa jobbade som scenarbetare i folkparken,Annars var det ABBA i Gamleby Folkpark 1974. De hade precis slagit igenom med Waterloo och var bra minns jag. Första (och enda) utländska band jag varit på var AC/DC på Isstadion i Stockholm. Svinkallt var det ute men de var otroligt bra - ett minne för livet  


9 sista

Sista alkoholdrycken: Länge sedan men antingen var det grogg (Geting) eller så var det Lumumba (Nyköpings brännvin blandat med fördigblandat oboy - djävulskt gott men ack så full man blir hehe)

Sista bilfärd: Var med en kompis och våra ungar och köpte vinterskor i november förra året

Sista filmen du såg: What's love got to do with it

Sista ringda telefonsamtal: Telebanken

Sista bubbelbadet: Har aldrig badat sådant

Sista spelade CD: Var någon av Flingungens egenkomponerade blandningar med 80-talsmusik

Sista kyss: Minns ej

Sista gången du grät: Minns ej

Senaste måltiden: För två timmar sedan - stekt falukorv, potatis, grönsaker, senapssås


8 har du någonsin...

...dejtat en av dina bästa kompisar: Nä, är inte lagd åt det hållet:-)

...blivit arresterad: Nähä

...blivit kär vid första ögonkastet: Ja, men det förhållandet varade bara över sommaren 

...fått ditt hjärta krossat: Ja, av personen från föregående fråga 

...sagt att du älskar någon utan att du menat det: Nej det skulle jag inte vilja påstå

...haft ett ”One night stand”: Ja en gång - en fyllegrej som jag inte skulle göra om

...busringt till någon: Inte vad jag kommer ihåg


7 saker du har på dig

1 Trosor

2 Byxor

3 Tröja

4 Hårsnodd

5 Täcke - är så frusen av mig

6 Förlovningsring

7 Glasögon


6 saker du gjort idag

1 Tvättat

2 Sovit

3 Vaknat

4 Ätit mat

5 Spelat in Rebell i bojor

6 Badat Anton


5 favoritsaker/personer1 Anton såklart

2 Datorn

3 Digitalkameran

4 Min broderisamling

5 Alla mina tomtar


4 du kan berätta allt för

1 Pia

2 Mig själv:-)

3 Kommer inte på någon mer

4 Kommer inte på någon mer


3 val

 Svart eller vitt: Svart

Sommar eller vinter: Sommar om det inte är för varmt, vintern när det är jul

Choklad eller chips: Båda två


2 saker jag vill göra

1 Börja scrapbooka

2 Lära mig italienska, franska, spanska och tyska flytande


1 sak du ångrat

Att jag inte slutfört de utbildningar jag av olika skäl har avbrytit

 
 
Ingen bild

Uffe

21 oktober 2009 00:04

Jo det glömmer man aldrig... jo man var väl 10 då...
En gammal folkvagn som var som en lekstuga.......
Kul....hälsar Uffe.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards