Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Lista från little sis:-)

Av Birgitta - 15 januari 2009 06:04

Katt eller hund? Både och - katt för att det är ett självständigt djur med coola egenskaper, hund för det är en vän för livet (därmed inte sagt att katter inte kan vara det men de går ju sina egna vägar oftast)

Öl eller cider? Päroncider (alkoholfri)

Chips eller ostbågar? Båda två beroende på vad jag känner för - blir dock inte så ofta nu för tiden (faktiskt inte någon gång alls i år än så länge men till melodifestivalfinalen blir det nog båda eller vad säger du Flingungen - du kommer ju hit då som vanligt hehe)

Höst eller vår? Vår fast det är skönt på hösten när luften blir så där klar och det är fint med alla färgerna på löven

Vinter eller sommar? Sommar om det inte är så där äckelvarmt ute. Vintern har ju sin tjusning för då blir det ju jul:-)

Jul eller nyår? Utan tvekan jul

Kjol eller byxor? Känns skönast med kjol

Klänning eller kjol? Båda - varierar efter humör och vart man ska

Svarta eller vita kläder? Svarta - går till allt och vitt är så lätt att fläcka ner

Mobil eller hemtelefon? Hemtelefon - mobilen har lagt av. Hallå Flingungen - har du någon ny åt mig???

Vanlig almanacka eller mobilalmanacka?  Vanlig - är beroende av den för att hålla koll på alla tider

Såga eller spika? Ha!!! Hade faktiskt träslöjd i högstadiet och lyckades tillverka några alster som dessvärre blev slängt när vi flyttade från huset. Spikar hellre än sågar -får dock ofta pikar av M om att jag spikar snett och har får stora spikar osv:-)

Volvo eller Saab? Volvo

Audi eller BMW? Audi

Promenera eller springa/jogga? Promenera 

Blyerts eller bläck? Bläck

Singing Bee eller På spåret? Slökollar på båda om jag inte har något annat att glo på 

Rosor eller tulpaner? Rosor 

Mejla eller sms-a? Mejla för det är så jobbigt att sms-a

Chokladboll eller arraksboll? Åååh vad sugen jag blev på sådant nu - arrakboll känns på något konstigt sätt liiite nyttigare:-)

Mjölk eller vatten? Vatten (tål inte mjölk så bra)

Fanta eller cola? Går lika bra med båda men köper jag läsk så blir det oftast cola för det är Antons favorit:-)

Tonfisk eller makrill i tomatsås? Utan tvekan tonfisk - makrill stinker:-)

Banan eller äpple(direkt, ej i bakverk)? Banan men gärna en kombination av båda i en fruktsallad ihop med apelsiner

Clementin eller apelsin? Båda två är lika goda - är inne i en citrusfruktperiod nu

Natt eller dag? Dagen för att det ljust ute, natten för då sover alla och då kan man sitta uppe och rugga men jag går inte ut nattetid för jag är så jävla mörkrädd hi hi

Utsläppt hår eller uppsätt? Oftast uppsatt i en hästsvans eller pippilotter eller flätor

Smink eller naturlig? Naturlig

Böcker eller filmer? Blir oftast film men läser gärna en bra bok när jág får lite tid över

Serier du följer på tv...Glamour och ibland cityakuten och hem till gården 

Du har barn…  Jajamensan och han heter Anton och är 9½ år

Du använder dig av en kalender… japp

Vad för godis/snacks äter du?... När jag väl äter godis så blir det choklad i alla former, surt godis och skumgodis och annat med förresten

Du äger mer än två datorer…  Ja, har tre men det är si och så med funktionen på en av dem

Du äger en egen bil eller motorcykel… Nä, vi hade en bil men det blev för dyrt så den sålde vi

Din plånbok är tom på kontanter just nu… Ja, tror att det ligger en femtioöring och skramlar där bara:-)

Du har körkort?... Jajamensan

Du dricker alkohol minst 1 gång per vecka… Nähä, det räcker med att M gör det

Du skulle aldrig kunna vara utan sex… Nemas problemas

Du vet hur man byter olja i bilen… Ha ha. M har försökt få mig att visa intresse för det men icke sa nicke, det får han sköta om när det blir aktuellt

Du har någon gång legat på sjukhus längre än 1 vecka… Inte vad jag kan komma ihåg

Dina enda vänner är från din arbetsplats…Nix

Har du husdjur?... Räknas dammråttor:-)

Du är överviktig enligt dig själv… Oh ja, men är på väg neråt nu

Dina vänner uppfattar dig som snål… Det kan jag väl inte tänka mig:-)

Du dricker kaffe minst en gång om dagen… Nix . har magkatarr så det är ingen idé att bjuda mig på det

Du vet hur man diskar...Ha ha ha ha ha ha -ja till skillnad mot den sambo jag har så vet jag det - är ju liksom "diskmaskinen" här hemma 

Du kan räkna till 10 på något annat språk… Jajamensan - engelska, tyska, franska, grekiska och finska (har kunnat på italienska och spanska men glömt en del av det). Är lite av ett språkfreak och gillar utmaningen som det är att lära in ett främmande språk

Du kan laga mat själv…Jajamensan

Du tycker att politik är intressant…Nä fy fan - finns det något tristare 

Du har en mobiltelefon som kostar mer än 5000 kr… Haha fråga Flingungen:-)

Märke på mobilen?.. Nokia (vet ej numret)

Haft mobil sen år?.. 2004

Gillar du vintern?... Nä, eller egentligen har jag väl inget emot snön - bara man slapp halkan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards