Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Lördag

Av Birgitta - 17 januari 2009 11:35

Jaha då var det lördag igen.  Här är det slappt - M sover, Anton spelar TV-spel och jag sitter och slökollar på TV:n med ena ögat och det andra har jag riktat mot dataskärmen:-) Väntar på att klockan ska bli 11:55 för då ska jag spela in The Fisher King på TV1000 Classic. Såg nästan hela den filmen häromdagen och tycker att den var så bra så den är värd att spelas in. Har gått igenom alla videoband med gamla inspelningar och hittat 231 band som jag kan spela över. Har ju för det mesta bara spelat in en gång på banden så det ska förhoppningsvis inte bli dåliga inspelningar. Är ju som jag tidigare nämnt ett riktigt filmfreak som spelar in filmer nästan varje dag hehe. Gillas inte av M ska tilläggas men det skiter jag högaktningsfullt i:-)


Städade vardagsrummet, hallen och köket igår och dammsög Antons rum. Ska ta de andra två rummen nu på måndag om jag orkar eftersom jag ska till tandläkaren och laga de sista två hålen. Hade ju 9 hål när jag började gå hos henne och det beror på att jag har en enorm tandläkarskräck som sitter i sedan jag var liten och var hos en sjuk jävel till tandläkare som skällde ut mig för att jag grät då han borrade ner i en nerv:-(


Nä nu vaknade M.


Ska nog ta och göra lite grafik - vem vet, jag kanske lägger upp lite av den här. Jobbar i Psp9 (Paint Shop Pro 9) och tycker det är ett superbra grafikprogram - lätt att förstå sig på och med många roliga effekter.


Ses igen:-) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards