Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Ja, jag VET att julen är över....

Av Birgitta - 17 januari 2009 11:53

...men kan ju inte låta bli att fylla i den här ändå - älskar ju sådana här listor:-)

Har du köpt en chokladkalender? Jajamensan fast inte till mig själv utan till Anton - det får han varje år.

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt? Nä och det har inte Anton heller.

Har du hunnit med att köpa alla julklappar? Jag börjar redan efter att Anton fyllt år i juni och köper lite då och då

Vem är det svårast att köpa till? Ingen, köper bara till M och Anton och kanske något till dem som vi eventuellt firar med

Dricker du alkoholfri glögg? Nix, drack för mycket vinglögg när jag var ung så jag tål inte lukten av glögg längre:-)


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen? Ha ha ha - mitt andra namn är STRESS


Hur många stjärnor ger du årets julkalender? Har inte kollat på den så det kan jag inte uttala mig om


Vlken är den bästa julkalendern genom tiderna? Utan tvivel Teskedsgumman - man satt som klistrad framför - TV:n när den sändes


Säg en person som du velat säga God Jul till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt? Elvis Presley:-)


Vem är det som julpyntar hemma hos er? Me myself and I  :-)


Vem klär granen och vem bestämmer hur den ska se ut? Jag med hjälp av Anton- M sätter upp ljusslingan för jag blir lika förbannad varje år när jag inte får till det som jag vill ha det:-)


Plastgran eller äkta? Har plastgran sedan några år tillbaka - när vi bodde i hus på landet och de första åren här i stan så hade vi en riktig men de barras ju så jävla mycket he he och så finns det ju en jävla massa kryp i dem har jag hört - jag har en enorm spindelfobi


Älskar du att få julklappar eller att ge bort? Visst är det kul att få - det ska jag inte sticka under stol med men jag tycker lika mycket om att få ge - framförallt till Anton. Finns inget underbarare än att se hans glada ansikte när han öppnar klapparna


Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige? I Sverige såklart - skulle nog kännas lite konstigt att fira jul på Mallis i gassande sommarsol t.ex - för att inte tala om hur svettigt det skulle bli för tomten he he

När julpyntar man? Vet ju inte om det finns någon regel för det men jag brukar försöka få färdigt allt till första advent i alla fall


Skickar du julkort? Jajamensan - skickade 27 stycken men fick bara tillbaka 9


Vilken senap till skinkan? Varför förstöra skinkan med senap???


Viktigaste på julbordet? Skinkan, köttbullarna, prinskorven, Janssons frestelsen, grönkålen, brunkålen och mimosasalladen. Kanske lite rödbetssallad också och såklart julmusten:-)

Världens bästa jullåt? Do they know it's christmas med Band Aid, Happy Xmas (war is over) med John och Yoko Lennon och O helga natt - kunde ju inte bestämma mig för en

Julknäcke eller vörtbröd? Vörtbröd men det ska vara russin i det


Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma? Jag älskar att slå in paket så det blir att slå in hemma:-)


 
 
Ingen bild

Flingungen

17 januari 2009 15:01

Är sååå toksugen på att kommentera saker jag läst i Expressen under dagen, men kanske räcker med att jag skrev ett inlägg där - som förmodligen inte blir publicerat, i och med att det bl.a innehåll orden kn*lla och mediak*åta... Skrivna precis som här i och för sig, men ändå... Expressen är ju lite känsliga ibland, har jag märkt... :-) Var i alla fall en artikel om den s.k "Blondinbella vs Carolina Gynning/Katrin (f.d. Schulman). Ja, ja...

Och så kylskåpet Kitty som får fortsätta dansa vidare i "Let's dance" p.g.a en hoper "hängivna" fans.. Hå hå, ja ja... Faktum är att jag faktiskt såg hennes dans igår och FAST jag varken själv kan dansa eller är intresserad av det, så tycker jag det såg allt annat än proffsigt ut! Och så hennes papegojfrilla + krigsmålningen runt ögonen... :-)

Ja, jävlar i havet, vad jag har kritiserat nu + gjort alla ev. Kitty-fans, som läser din blogg upprörda... :-)

Nej, nog om detta - tror jag ska smyga tbx till "min" blogg och skriva något mindre irriterande... :-)

Tittut, sålänge!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards