Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Lite mer listor:-)

Av Birgitta - 17 januari 2009 23:06

Matvanor:

Bästa maträtt?

Kycklingfilé med klyftpotatis och broccoli, pizzan Verdi som finns på pizzeria Diana i Västervik, äkta och falsk fläskfilé, vitlöksspäckad rådjurssadel och mycket mer jag inte kommer på just nu 

Bästa dryck?

Dricker nästan bara vatten men älskar läsk, framförallt jul- och påskmust 

Tvi dryck och maträtt?

Fisk (förutom tonfisk, fiskpinnar och torskfilé - den djupfrysta varianten), inälvsmat, brysselkål, avocado, kött där det är en massa fett insprängt, öl, vin 

Bästa alkoholdryck?

Dricker inget nu för tiden men Geting och Lumumba är mums 

Använder du smör på smörgås?

Nix 

Smågodis eller färdiga påsar?

Föredrar smågodis man får plocka i själv för då får man ju det man vill ha:-) 

Glass?

Magnum - saknar vanilj-och jordgubbspuck och lakritspuck och igloo med jordgubbssmak och apelsinsmak som fanns förr - minns någon mer än jag dem? 

Shoppingvanor: Hur mycket shoppar du för varje månad?

Om man bortser från mat och sådant så varierar det - beror på om jag hittar något roligt och billigt fynd på Tradera (är stammis där) 

Har du mer skor än kläder?

Verkligen inte 

Favoritplagg?

Inget speciellt - tar på mig det som känns bekvämt  

Hatplagg?

Gabardinbyxor - de blir så jävla blanka där bak, hade sådana i min ungdom och hatade dem, lodenrock och håller med Flingungen om stringtrosor - fattar inte heller vad som är tjusningen med sådana 

Arbete?

Nä, kan pga värk inte jobba alls 

Jobbar eller pluggar du?

Nä inget av dem men skulle gärna vilja ta upp mina distansstudier i italienska, spanska, tyska, franska, företagsekonomi, rättskunskap och så skulle jag vilja gå en kurs i dataprogrammering men känner att jag pga min stress inte skulle klara det 

Trivs du med ditt jobb/din utbildning?

Är ju utbildat sjukvårdsbiträde men det finns ju knappast några jobb som det utan undersköterska är nog den lägsta graden och jag fick ju dessutom min arbetsskada när jag jobbade inom vården men jag stormtrivdes med det jobbet 

Är lönen viktigast?

Det borde ju inte vara det men som det ser ut i samhället i dag så är det viktigt - annars tycker jag att det allra viktigaste är att man trivs med de man jobbar med och att arbetet är meningsfullt och att det har en funktion att fylla

Boende:

Lägenhet eller hus?

Lägenhet på 4 rum och kök!

Framtidsplaner med boende?

Vet inte riktigt - hänger på hur det blir här hemma mellan M och mig

Litet eller jättestort?

Lagom stort

Landet eller mitt i stan?

Har bott på båda och båda har sin tjusning fast det är onekligen mycket bekvämare att bo i stan - framförallt sparar man in på bilkostnader

Mysigt eller sterilt?

Mysigt, såklart!

Lite allt möjligt:

Har du barn?

Jajamensan har en son som heter Anton

Är otrohet okej?

Har själv varit otrogen i ett tidigare förhållande och det var i slutet på det förhållandet men det är ju ingen ursäkt. Kan man inte hålla sig till en så ska man inte ha ett fast förhållande så nej . otrohet är inte okej 

Älskar du någon?

Ja, min son Anton!

Betyder familjen mycket för dig?

Ja självklart 

Tycker du om att dricka dig full?

Nä, även om man (oftast) har kul när man är full så är det inte lika kul dagen efter:-) 

Hemmafest eller gå ut på krogen?

Hemmafest

 
 
Ingen bild

Flingungen

17 januari 2009 23:46

Eh, lakritspuck finns att köpa även idag, ifall den tillhörde kategorin glassar du saknar. Minns för övrigt också jordgubbs och chokladpuck, eller vad det nu var... :-) Gröna Grodan (kiwi/päronglass med baksida och ögon av choklad), Storstrut, Bravo + några andra gamla godingar saknar jag också! Trist också att mycket av det godis som såldes förr nu inte finns mer. Men samtidigt bram särskilt när man som jag försöker skära ner på det... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards