Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Klockan närmar sig midnatt.....

Av Birgitta - 17 januari 2009 23:46

...och jag sitter här och bloggar. Inget kul på TV just nu men Thelma & Louise börjar på trean om några minuter och den är ju alltid kul att se. Kollade lite på Körslaget - snabbreprisen - och såg sedan att Team Wells åkte ur. Förvånande med tanke på att de har tippats som vinnare men det lilla jag hörde med dem var inte så där jättebra. Tyckte faktiskt att Team Erik och Team Hanna lät bäst men har ju inte hört så mycket av dem innan.


Anton blev superglad för DVD-filmen Horton för han hade ju önskat sig den i julklapp men jag tyckte att jag skulle spara den tills han hade namnsdag idag. Jag blir alltid lika glad och rörd när Anton blir glad av något han får av mig.


Ska bli så skönt att få pengar igen nu på måndag - plånboken har gapat tom länge nu - eller rättare sagt bankkontot för jag har sällan kontanter hemma utan betalar nästan allt med kort - dock ej kontokort utan ett vanligt Maestrokort:-)


Nästa vecka blir det mycket att göra, På måndag ska jag ju till tandläkaren och laga de två hål som är kvar och sedan måste jag handla. på tisdag ska jag till sjukgymnasten för första gången och efter det så ska jag raka vägen till Antons skola och vara med där tills han slutar för då ska vi ner till stan för då är det han som ska till tandläkaren och laga ett hål (vi har samma tandläkare och tack och lov så har han inte ärvt min tandläkarskräck) och på onsdag ska gå till Pia som jag har samtalskontakt med pga min enorma stress. Sen vill mamma att jag ska komma och hämta tidningar av henne - får ju Hemmets Veckotidning, Allers och Se och Hör av henne - bra när man är så fattig som jag är att få överta dem *ler*


Idag åt jag faktiskt godis - cirka 10-15 bitar plus att jag drack ett stort glas med apelsinläsk men i ärlighetens namn så smakade det inte alls lika gott som det brukar göra men jag har ju gett mig själv lov att "synda" på lördagarna så det gör nog inget vad vikten anbelangar. Funderar skarpt på att köpa Nutrilett och köra med det en eller två dagar i veckan. Har kört med Nutrilett flera gånger förut men då i tvåveckors perioder och då rasat ner mellan 10-15 kg varje gång men gått opp lika fort som jag börjat äta igen men det kanske funkar bättre med att variera med att äta nyttigt och ta en nutrilettdag då och då.


Skitsamma egentligen för jag ska gå ner i vikt - det får väl ta den tid det tar då - det sägs ju att man får räkna med att det tar lika lång tid att ner som det tagit att gå upp.

Har ju en sporre i och med att jag har en hel drös med kläder som jag inte kan ha nu men som jag gett mig fan på att jag ska komma och det är inga orealistiska drömmar för det rör sig om kläder som är 2-3 storlekar mindre än de jag har nu. Har bland annat en jeansklänning som jag har gett mig fan på att jag ska komma i till Antons skolavslutning den 11 juni (den dagen skulle pappa fyllt 80 år om han fått leva så det blir en tur till kyrkogården efteråt - den ligger bara runt hörnet där vi bor, cirka 5-10 minuters promenadväg härifrån).


Sa till M tidigare i dag att jag vill inte plocka ner julsakerna och då sa han att "det är väl ingen brådska med det"!! Mycket förvånande uttalande från honom eftersom han inte är mycket alls för julpynt - eller pynt överhuvudtaget. Får se om jag får fingrarna ur baken och plockar ner det i veckan som kommer eller om jag ska göra som jag brukar och låta det vara tills sista januari. När vi bodde på landet kunde det hända att jag inte plockade ner julpyntet förräns vi var halvvägs in i februari. Då hade vi ju äkta gran och vi hade så pass kallt inne (fråga Flingungen hehe) att granen sällan barrade.


Nä nog svamlat för denna gången men I'll be back:-)

 
 
Ingen bild

Flingungen

18 januari 2009 15:48

När jag pluggade i S-tälje så hade jag adventsstjärnan kvar i fönstret tills skolavslutningen i slutet av maj, MEN jag slutade tända den nån gång i februari, då det började bli ljusare ute! Så där ligger du faktiskt i lä... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards