Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Veckans viktnedgång:-)

Av Birgitta - 22 januari 2009 11:14

Jahapp - då har man ställt sig på vågen för veckans obligatoriska vikt och denna gång blev det minus 1.4 kg!!

Har ju satt som mål att försöka gå ner 3-4 kg var fjärde vecka och nu efter tre veckor så har jag gått ner 5.9 kg!! Inser ju att det är mest i början man går ner mycket men jag är stolt som en tupp i alla fall. Den här gången ska jag inte ge mig.

Enda smolken i bägaren var att jag fick ett dystert besked av sjukgymnasten jag var hos för första gången i går. Har ju bett om en remiss dit för att kunna få hjälp med framförallt smärtan i svanken som gör att jag i princip inte kan gå mer än ett par hundra meter innan det börjar bränna som eld och värka i svanken. Hon frågade mig hur länge jag haft så ont där och jag sa att jag inte kom ihåg exakt när det började men att jag hade ont redan innan jag blev gravid med Anton. Då sa hon att eftersom jag haft ont så pass länge så är det kroniskt och mycket svårt att göra någonting åt. Jag hade en muskel i ländryggen som ska vara rörlig i vissa rörelser och den var helt stel och orörlig och det kan man i princip inte göra något åt. Jag fick några rörelser på papper att träna på och så ska jag tillbaka om 2 veckor för utprovning av en TNS-apparat som i kanske kan ge lite lindring.

Hon sa också att bassängträning kan göra nytta och det vill jag ju jättegärna men eftersom jag har enorma problem med extremt torr hud och reagerar med intensiv klåda så fort jag duschar (innan jag ens haft på duschkräm på kroppen) så är det tyvärr uteslutet med sådan träning för tillfället.


I måndags var jag hos tandläkaren och lagade de två sista hålen. Jag chockade mig själv med att erkänna att det kändes lite smått vemodigt att det var över för denna gången. Har ju en enorm tandläkarskräck i normala fall men den här tandläkaren och hennes tandsköterska är änglar i branschen - har aldrig tidigare träffat på sådana enormt trevliga och kunniga personer inom det yrket. Ska skicka in en dagens ros till dem i vår lokala morgontidning idag för det är de värda.

Jag var där igår med Anton för han hade också två små hål kvar att laga och det gick så bra för honom med. Vi gick till leksaksaffären efteråt och köpte bland annat en Luddebok (han och jag älskar de böckerna - även om de är för lite mindre barn) som han samlar på - han har nästan alla som kommit ut - fattas bara 5 stycken.


Vad ska jag då göra idag? Jo, jag ska glo på Hem till gården (dubbelavsnitt) nu och sedan ska jag ta itu med gårdagens disk som jag somnade ifrån. Efter det så ska jag kolla på Glamour (dubbelavsnitt) och efter det ska jag ta och umgås med dammsugaren en stund och kanske ta ett svep över golven med golvmoppen. Senare i kväll ska jag ta och jobba lite med Antons hemsida - har fortfarande kvar julgrafiken där så jag måste göra lite ny grafik och lägga upp där. Kika gärna in där om ni vill och klottra några rader i hans gästbok så blir han och jag så glada.

Ska sedan leta igenom min samling med kort efter lite alster till min scrapbookingpremiär - har ju massvis med dublettkort som man kan göra mycket av.

Nä, nu ska jag sluta för denna gången - Ciao

 
 
Ingen bild

Flingungen

22 januari 2009 12:34

Härligt med viktraset! Oavsett hur många kg eller gr, så går det ju i alla fall åt rätt håll! :-) Kanske vi båda kan bli årets baddräktsmodeller till sommaren... *he he*

/Kram lill sis!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards