Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Dags för lite mer snodda listor från Flingungen hehe

Av Birgitta - 22 januari 2009 12:23

 Lista Vem

......saknar du: Pappa, farmor och farfar och min gamla kompis Inger som jag tappat kontakten med

...rörde dig sist: Anton som gav mig en kram

...kysste dig sist: Minns ej

...gjorde dig riktigt glad senast: Anton

...fick du SMS från senast: Tror det var från något jultidningsförlag

...ringde du senast: Flingungen

...ringde dig senast: Min kompis Gizi

...skulle du helst vilja ge en kram just nu: Anton

...skulle du vilja ge en smäll på käften: Är inte mycket för våld men alla som ger sig på barn och djur på ett eller annat sätt skulle jag utan tveka ge på käften

...beundrar du mest: Människor som vågar stå för sina åsikter och så beundrar jag en av mina småsyrror som är så otroligt duktig på allt hon gör

...anser du vara den vidrigaste personen i världshistorien: Hitler ligger bra till för förstaplatsen men det finns många fler som platsar på den listan


Tre stycken! 

DU ÄR JUST NU

......glad ( )

...arg ( )

...ledsen ()

...pigg ( )

...törstig ( )

...kramsugen ()

...besviken (x)

...taggad ()

...trött (X)

...pepp ( )

...hungrig ( )

...sjuk (x)

...frisk ()

...sur ( )

...irriterad (x)

...uttråkad ( )

...bakis ( )

SENASTE

......du pratade i telefon med? Gizi

...du smsade med? Måste varit Flingungen

...du kramade? Anton

...du åkte bil med? Gizi

...du gick promenad med? Mig själv

...du busringde till? Men hallå, sådant gör väl ingen vuxen?

...du msnade med? Flingungen

...du spottade på? Skulle aldrig falla mig in att spotta på någon

...du blev utskälld av? Min sambo

...du fick ett samtal av? Gizi

...du fick SMS av? Ett jultidningsförlag


UNDER DEN SENASTE VECKAN HAR

......du gjort något du egentligen inte ville? Ja

...du skämt ut dig? Nä

...du kastat pärlor på svin? Nä jag är djurvän

...du kramat en vän som betyder mycket? Ja

...du bråkat med någon du hatar? Hatar är väl att ta i men tjafs har det blivit mellan M och mig

...du ringt fel person? Nej

...du gråtit? Kom en liten tår igår när jag såg slutet på Black Jack

...du solat? Nej det har jag inte

...du pussat någon? Jajamensan, har både fått och gett pussar till Anton

...du varit ute i regnet? Ja regnade lite snöblandat i måndags

...du umgåtts med en speciell person? Ja, Anton är väldigt speciell för mig

...du haft kuddkrig? Nä verkligen inte

...du skrattat åt någon annans skämt? Ja

...du inte skrattat åt någon annans skämt? Ja

...du gått nattpromenad? Nja, tvättade i måndags morse klockan 05.00 och det var mörkt ute. Gillar annars inte att gå ut på natten – är mörkrädd

...du spillt ut vatten på golvet? Ja, jag slabbar alltid ner när jag diskar av någon konstig anledning

...du laddat mobilen? Nä, för den har lagt av

...du förstört något? Ja, rev sönder ett lakan som det var hål i

...du slagit någon? Verkligen inte

...du gjort något du ångrar nu? Ja

...du terroriserat någon? Nä (kanske Flingungen i morse hehe)

...du spottat på någon? Verkligen inte

...du badat i badkar? Nä var ett tag sedan

...du missbrukat musik? Musik MÅSTE man ha

...du pratat med någon längre än fem timmar? Nej

...du dragit skämt som ingen förstod? Nej

...du haft vattenkrig? Nej

 ...du sett på film? Ja, såg färdigt på 1408 i morse – en jättebra film, otäck men en massa ”popup”effekter som gör att man hoppar upp i taket och vänder

...du pluggat? Nix

...du matat fiskar? Nä, då måste man ju ha några

...du tagit fel på person? Nix

...du skjutit slangbella? Trodde sådant hörde till barndomen

...du fiskat? Nä, vågar inte ta i en fisk – inte ens om den är död:-)

...du tappat rösten? Nix

...du sovit en hel dag? Nej  


Idag/nu!

Vilket rum befinner du dej i? Vardagsrummet

Har du skickat SMS idag? Nej

Fått? Nej

Meljat någon? Nej

Varit ute? Nej

Åkt bil? Nej

Handlat nåt? Nej

Fått gäster? Nej

Sett på något film/serie el så? Ja Hem till gården

Finns det några tavlor där du befinner dej? Ja, sex stycken

Vad åt du till middag? Har inte ätit middag än

Ätit frukt? Nej men ska käka en apelsin snart

Druckit läsk? Nej

Vad har du på din vänstra hand? En förlovningsring

Har du skrattat? Ja

Har du mycket snö? Nä den har försvunnit tack och lov

Minusgrader eller plus? Plus 0,9

Regnat? Nej

Tagit en eftermiddagstupplur? Nej

Ritat en teckning? Nä

Tagit fram nåt ur frysen? Nä

Varit inne på www.aftonbladet.se? Nä för datorn stänger bara av sig om jag går in där

Sminkat dej? Nix

Tvättat ditt hår? Nä men ska göra det senare i kväll

Klippt dej? Nej

Tagit medicin? Ja

Vad finns till höger om dej? En tillbringare med kallt vatten, telefonen, diverse fjärrkontroller mm

Pussat någon? Ja, Anton

Busringt någon? Verkligen inte

Sett en hund? Ja, såg en brun labrador när jag kikade ut genom fönstret förut

Ramlat? Nej

Vad fanns i din postlåda? Inget, posten har inte kommit än men förmodligen räkningar och reklam

Vunnit pengar? Nä

Köpt lotter? Nä

Fått blommor? Nä

Färg på dina strumpor? Har inga strumpor på mig

Har du ringt någon? Ja, ringt Antons skola och Flingungen

Suttit i soffan? Ja sitter där just nu

 
 
Ingen bild

Flingungen

24 januari 2009 14:03

Hej, hej!

Misstänker att jag råkat få den så omtalade flunsan - symtomen verkar stämma i alla fall... Vet alltså inte hur det blir på tisdag - tar just nu en dag i taget. Men kanske vore en idé att du garderar dig och har en reservbarnvakt för säkerhets skull, ifall jag har rätt och inte känner mig piggare! Inget jag ju kan säga just nu... Måste fixa klart tvätten och så, men efter det tänker jag hålla mig inne resten av helgen! Typiskt nu, när jag faktiskt kände mig bättre - detta bröt ut i morse! Hoppas det ordnar sig! Försökt ringa, men är ju inte så lätt att få tag på dig...

/Kram en just nu allt annat än pigg lill siz!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 28 augusti 2011 15:22

Söndag eftermiddag, solen skiner, Anton är med sin pappa och hälsar på hos sin farmor och farfar och jag sitter vid datorn och surfar. Har inte så många planer för resten av dagen men ska byta i Mimmis bur, tvätta en maskin, baka kladdkakemuffins eft...

Av Birgitta - 26 augusti 2011 16:12

Jösses vad länge sedan det var som jag skrev något här! Mycket har hänt sedan dess - mer än ett år har ju gått. Är fortfarande en glad singelmorsa. Har hunnit bli hela 50 år så nu har jag hamnat i livets nedförsbacke - trist men inte mycket man ka...

Av Birgitta - 4 maj 2010 21:23

Har inte kunnat blogga på ett tag nu för handleden är inte helt ok än. Ska till arbetsterapeuten i morgon för träning av styrkan i handen men får se hur mycket träning det kan bli tal om - känner mig inte helt pigg för övrigt. Skulle tro att det är e...

Av Birgitta - 18 april 2010 07:53

Har varit och fått min handled undersökt. Vårdcentralen, röntgen, akuten tog en och en halv timme bara sammanlagt. Trodde ju att det var en stukning men icke sa nicke. Det var en strålbensfraktur och hade jag kommit fyra veckor tidigare så hade det b...

Av Birgitta - 4 april 2010 14:56

Till att börja med så vill jag besvara inlägget från "Bryr mig" - dvs från Carro eller Kattis! Det finns för det första orsaker bakom min värk och varför jag har svårt att bli av med den som jag inte vill gå in på här. Angående mina godis/chips/läskv...

Ovido - Quiz & Flashcards